בעקבות הסערה שהתעוררה ברשת בטענה כי פייסבוק (Facebook) מנצלת לרעה את הגישה למיקרופון במכשיר המשתמש ומצוטטת לשיחות, מגיבה הרשת החברתית וטוענת: "פייסבוק לא משתמשת במקירופון כדי ליידע מודעות או לשנות את מה שאתם רואים בפיד החדשות."

הסערה, נזכיר, החלה לפני ימים מספר בכך שקלי ברנס, פרופסור לתקשורת באוניברסיטת ארה"ב, טענה כי מיד לאחר שיחת הטלפון שביצעה ראתה ברשת החברתית פרסומות הקשורות בצורה כזו או אחרת לשיחתה. קלי גם הגדילה לעשות וביצעה מספר ניסויים ובדיקות לאחר מכן כדי לראות אם שמא מדובר בפרנויה מצידה, אך לטענתה התוצאות בכל הניסויים שביצעה היו זהות. בנוסף, מיד לאחר המקרה משתמשים אחרים טענו כי גם הם הבחינו בדבר אך לא ייחסו לכך חשיבות מיוחדת.

כעת, כאמור, משחררת הרשת החברתית הודעה רשמית וטוענת כי מעולם לא ביצעה שימוש לרעה בהרשאה למיקרופון שניתן לה על-ידי המשתמש בעת התקנת האפליקציה. "כל הפרסומות המבוססות בפייסבוק הן תוצאה של איסוף אלגוריתם של תחומי עניין ולייקים אותם ביצע המשתמש", כך אמרה פייסבוק. "השימוש במיקרופון נעשה בעת צילום וידאו ואפשרויות אופציונליות שהצגנו לפני כשנתיים כדי לכלול מוזיקה או אודיו בעדכוני סטטוס."

 

 

שתף:
-פרסומת-
כתב טכנולוגי ותיק, הדרומי שבחבורה (תלוי מאיזה כיוון), עובד ביום וחיית טכנולוגיה בלילה. את חיבתו לחברת אפל קשה לתמצת בכמה מילים, עם זאת, אם נגיד שהוא מחזיק בביתו 'אפל סטור' מקומי - לא נשקר.