באירוע שהתקיים לפני שעה קלה במשרדי פייסבוק הכריז מנכ”ל החברה, מארק צוקרברג, על גרסא חדשה לממשק עמוד הבית של הרשת החברתית וזרם העדכונים שהוא מציג עבור כל משתמש. הממשק החדש, אותו הגדיר צוקרברג כמעין עיתון אישי, הוא השינוי המשמעותי ביותר שעבר ממשק האתר מאז ומעולם, והוא מוותר על ממשק שלושת הטורים המסורתי לטובת ממשק דינמי בן שני טורים רחבים יותר ועיצוב חוצה-פלטפורמות המהווה שילוב של האתר עם האפליקציות הניידות השונות שלו.
דף הבית החדש של פייסבוק נפטר מהטור השמאלי (או הימני בממשק העברי), שבמשך השנים הציג אפשרויות כמו סינון לנושאים, קיצורי דרך לאפליקציות ועמודים אהובים ועוד. במקומו מוצגות כל האפשרויות יחד עם התכנים המקודמים בטור הימני (שמאלי בממשק העברי). את הרוחב שהתפנה מנצלת פייסבוק כדי להציג את העדכונים מחברים ועמודים באופן גדול ואינטראקטיבי יותר. כך, תמונות החברים והעמודים מוצגים מעבר לשוליו הווירטואליים של הטור, כאשר תוכן העדכונים מוצג במעין “כרטיסים”, המעוצבים באופן המזכיר את אפליקציית “גוגל Now”, אפליקציות האנדרואיד וה-iOS של פייסבוק עצמה וממשק החיפוש החדש והניסיוני של פייסבוק, שהושק לפני פחות מחודשיים. תמונות מוצגות בריבועים גדולים, עם מינימום טקסט מסביבן, וקישורים ששותפו מראים יותר פרטים על היעד, כגון זהות הכותב באתרי חדשות ובלוגים.
את זרם החדשות החדש אפשר לחלק לפי קריטריונים חדשים, שלא היו קיימים עד כה: “כל החברים” (All friends) – מציג את העדכונים ששותפו ע”י האנשים שברשימת חברי המשתמש; “מעקב” (Following) – מציג את העדכונים מעמודי מותגים שהמשתמש רשום כ”אוהב” ואנשים שהוא בחר לעקוב אחריהם באמצעות כפתור ה-Follow; “תמונות” (Photos) – מציג את כל התמונות מהחברים והעמודים המעניינים את המשתמש; ו”מוסיקה” (Music) – מציג עדכונים אודות אמנים ושירים שהמשתמש הוסיף לרשימת המוסיקה שהוא אוהב.
העיצוב החדש יוצא בהדרגה, כאשר למשתמשים הראשונים הוא נפתח כבר הערב ותוך מספר שבועות הוא צפוי להגיע לכלל המשתמשים. מי שחפץ לבקש מפייסבוק להעלות את מקומו בתור לקבלת הממשק החדש יכול לעשות זאת בעמוד ההסבר אודות הממשק החדש.
אז למה עדיין יש לי את הממשק הישן והגרוע??? ועוד אני באנגלית?
מנסה את הלינק שלכם…