בפייסבוק (Facebook) בוחנים הוספה של אפשרויות שונות להכנסה כספית על הסטטוסים של המשתמשים, כמו למשל 'צנצנת טיפים' לגיוס תרומות עבור פרסומים שונים בין אם על-מנת לתרום עבור מטרה מסויימת או על-מנת לתגמל את יוצר התוכן.

המידע מגיע מסקר שפורסם השבוע והגיע לידי האתר The Verge ובו מצויינים כלים שונים לביצוע מונטיזציה של תוכן אשר יאפשרו למשתמשים השונים להפיק הכנסה כספית מהתוכן אותו הם מעלים לרשת החברתית, וכן נבחנת האפשרות להעלאת תוכן ממומן ואפילו נתח מסויים מהפרסומות שמופיעות ברשת החברתית.

כאמור, כרגע לא מדובר בשום אפשרות סופית, אלא בבדיקה של נכונות הגולשים להשתמש בכלים שכאלו. כמו-כן כרגע לא ברור האם מדובר בכלים שיהיו זמינים עבור על המשתמשים או רק משתמשים מאושרים ומנהלי דפים אשר להם כמות גדולה של עוקבים וחברים.

כיום ברשת החברתית לא מאפשרים להעלות תוכן ממומן ומסחרי שלא דרך מערכת הפרסום הפנימית ואף נוהגים להסיר עמודים  שנחשדים בהעלאת תוכן שיווקי ויצירת הכנסה עוקפת פייסבוק (ע"ע סטטוסים מצייצים). כיום יוצרי תוכן נעזרים במגוון פלטפורמות מתחרות כמו Patreon על-מנת ליצור הכנסה ונראה כי בפייסבוק רוצים חלק מהעוגה.

התמונה באדיבות Shutterstock

שתף:
-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.
  • עזרא

    בישראל עוד יקנסו אותנו על סטטוסים, מדינה של גנבים

  • בורה אברמוב

    מדינת ישראל בוחנת מס על האפשרות הזאת