פייסבוק (Facebook) הודיעה היום על השקתה של פלטפורמה חדשה, Facebook Marketplace, שתאפשר לאנשים לקנות ולמכור פריטים ומוצרים בסביבתם הקרובה דרך הרשת החברתית.
Marketplace (מארקטפלייס) שהושקה השבוע בארה”ב, אוסטרליה, וניו-זילנד, היא ניסיון להעמיק את השימוש בפלטפורמה גם לצרכי מסחר בין אישיים. לדברי החברה, כבר כ-450 מיליון אנשים משתמשים בפייסבוק לקנייה ומכירה של מוצרים בכל חודש, בעיקר דרך קבוצות משותפות. עם Marketplace, פייסבוק נותנת לגולשים דרך רשמית דרכה יוכלו לנהל את המסחר המקוון.
יד 2, מאחוריך
במדינות הנתמכות, השירות יחל להופיע כבר בזמן הקרוב באפליקציה הרשמית של פייסבוק. לחיצה על האייקון החדש בחלק התחתון של המסך, תעביר אותנו לדף המרכזי, שם נוכל לצפות במכירות שונות בהתאמה לאופי השימוש האישי של כל אחד ואחד מאיתנו. האלגוריתם של פייסבוק יציג לנו מוצרים לפי עמודים שאנו עוקבים אחריהם, קבוצות שאנו חברים בהם ועוד.
דרך ה-Marketplace ניתן לצפות במכירות בחלוקה לפי קטגוריות שונות, לקבל מידע על המכירה, לצפות בתמונות, לבדוק למחיר וליצור קשר עם המוכר דרך הטלפון או דרך הודעות במסנג’ר. ניתן להגדיר את אזור החיפוש, כך לדוגמה אם אנחנו בעיר מסוימת, נוכל לבחור כי יוצגו לנו מכירות רק בסביבה הקרובה אלינו.
אם תהיתם, בחנות לא ניתן לסחור בחנות בבעלי חיים, אלכוהול או סמים וכל המכירות מבוצעות באופן ישיר עם המוכר. כלומר, אין מעורבות של פייסבוק בתהליך המכירה והיא אינה מוגנת על ידה בניגוד לרכישות דרך eBay או Amazon. כדי לצמצם סיכונים, יוצגו פרטים שונים אודות המוכר וכמה זמן הוא בעל חשבון בפייסבוק.
“ראינו צורך של הרבה אנשים רק בלהסתכל על מכירות לא בהכרח למשהו מסוים,” אמרו ברשת החברתית. “הם רוצים לסייר בין המוצרים, ממש כמו שהולכים לשוק ומסתובבים בין דוכנים. אתה לא ממש יודע מה אתה רוצה, אבל אתה משתוקק להסתכל.”
נכון להיום, Marketplace אינה זמינה באתר השולחני אלא רק דרך הטלפון הנייד, זאת כפי הנראה כרצון החברה לגרום לנו להיות עוד קצת יותר מחוברים. לא נתפלא אם בהמשך היא גם תאפשר לבצע את התשלום דרכה, אפשרות שכבר פועלת בעמודים של מספר קמעונאיות גדולות בארה”ב.