פייסבוק (Facebook), משנה שוב את הגדרות הפרטיות של המשתמשים שלה. כעת, לאחר השינוי, משתמשים שהיו מעוניינים שלא יהיה ניתן לחפש אחריהם ברשת החברתית על פי שמם, ייאלצו לוותר על כך. מסוף השבוע האחרון הם מופיעים, כמו מרבית המשתמשים, בתוצאות החיפוש. אמנם הדבר לא כל כך רציני כפי שהוא נשמע, בשל העובדה כי 90% מהמשתמשים כלל לא מעוניינים בהסתרת הפרופיל שלהם, אך אם אתם נמנים עם עשרת האחוזים הנותרים – כנראה ותצטרכו לשקול את צעדיכם העתידיים, כי משובר בעוד פגיעה בפרטיות שלכם.

אז אולי לא תוכלו לבטל את רוע הגזירה, אבל יש פתרון חלקי, כזה שמאפשר לכם לקבוע אלו קהלים יוכלו לצפות במה שאתם מפרסמים.

בכדי לקבוע את הגדרות הפרטיות היכנסו לחצו על צלמית גלגל השיניים משמאל למעלה (בגרסה העברית של פייסבוק). בתפריט שיפתח בחרו באפשרות 'הגדרות פרטיות'. באזור ההגדרות העליון בחלון שייפתח, 'מי יכול לראות את התוכן שלי', תוכלו לשלוט בסוגי הקהלים שיכולים להיחשף לתוכן שפרסמתם בעבר או שתפרסמו בעתיד.

ניתן ליישם הגדרה גורפת על כלל הפוסטים שפורסמו בעבר תחת שמכם, וזאת באמצעות האפשרות 'האם להגביל את הקהל עבור פרסומים ששיתפת עם חברים של חברים או באופן ציבורי'. ניתן גם לסקור באמצעות יומן הפעילות כל פרסום ופרסום, לפי חודשים, על ידי לחיצה על הקישור 'סקור את הפרסומים שלך ואת הפריטים שתויגת בהם' – זה אולי קצת שלבוני וארוך, אבל אפשר לקבוע עבור כל פרסום האם הוא ייחשף לעינ כולם, חברים או חברים של חברים.

ניתן לקבוע גם הגדרות לעתיד עם האפשרות 'מי יוכל לראות את הפרסומים העתידיים שלך', או לקבוע אותן ידנית בכל פרסום של כל פוסט ופוסט. ישנה אפשרות גם לבחור הגדרות נוספות המצויות בעמוד הגדרות הפרטיות, אך לא ניתן יותר למנוע ממשתמשים לחפש אתכם על פי שמכם, אפשרות שהיתה זמינה עד סוף השבוע האחרון.

פייסבוק הודיעה כבר בדצמבר 2012 כי תבצע את השינוי המדובר "בשבועות הקרובים", אך נדרשו יותר מ-10 חודשים שהוא יקרה בפועל. פייסבוק, במקביל, מפיצה הודעה שמספרת למשתמשים שחשבונם יופיע בתוצאות החיפוש.

רק בחודש האחרון חשפה פייסבוק עד כמה היא פופולרית בקרב המשתמשים: 4.75 מיליארד פרטי תוכן נוצרים בכל יום – כולל עדכוני סטאטוסים, תגובות לעדכונים סרטוני וידאו ותמונות, שליחת למעלה מ-10 מיליארד הודעות ישירות לחברים וביצוע 4.5 מיליארד לחיצות על הכפתור 'אהבתי'. מתברר שלמרות שהפרטיות כבר לא ממש קיימת בשירות החברתי הזה, למרבית האנשים זה לא ממש אכפת.

שתף:
-פרסומת-
בוגר תואר ראשון בתקשורת דיגיטלית, ועוסק בתחום הפרסום. אלעד חובב טכנולוגיה מהיום שהוא זוכר את עצמו, ואין יום שעובר מבלי שהתעדכן בחידושים שבעולמות הסלולר, הגאדג'טים, הרשתות החברתיות ועולם האפליקציות. למרות שאלעד מוקיר כבוד רב לחברת אפל ולמוצריה, מרבית המכשירים החכמים, שהיו ושעדיין ברשותו, מריצים דווקא אנדרואיד.
  • אלי

    גם מי שלא מפסיק לטחון במשך שעות בנייד לייד עוד 30 ומשהו קשקשנים באוטובוס, מאבד את הפרטיות ולאף אחד זה לא מפריע. אז גם את גל "אובדן-פרטיות-נורא" שעובר עלינו ע"י פייסבוק וגוגל, נעבור בשלום. עכשיו תנו לי להקשיב בשקט (בעל כורחי) למריבת השכנים בקומה שלישית. גם הם חרדים לפרטיות שלהם ולכן אין לאישה שום בעיה לצעוק כך שכל השכונה שומעת שבעלה מגיע בכוונה מאוחר מהעבודה כדי שהוא יוכל להתחמק מעזרה בבית. פרטיות בפייסבוק? הצחקתם אותם…

  • שלומי

    מדהים מה שקורה בפייסבוק עם הפרטיות. בקיצור אם אתם שם אז קחו בחשבון שהכל יודעים עליכם