למרות כי פייסבוק (Facebook) נפוצה בכל העולם, לרוב קהל היעד של מפרסם הסטטוס הוא מקומי לאותה המדינה, אך לחלק גדול מהמשתמשים ברשת יש חברים מכלל קצוות העולם, ולא כולם מבינים את אותה השפה. כדי לפתור את הבעיה, פייסבוק מאפשרת לפרסם סטטוסים במספר שפות במקביל.

פייסבוק החלה לבחון את האפשרות מוקדם יותר השנה באמצעות עמודים עסקיים. כך אלו יכולים לפרסם סטטוס בעד 45 שפות שונות ובפרסום בודד. בעזרת הממשק החדש ניתן לבחור באילו שפות נרצה לפרסם את הסטטוס, לכתוב אותו באותן השפות שנבחרו ופייסבוק תפרסם אותו לעוקבים בשפה שהפייסבוק מוגדר אצלם. כך לדוגמה אם הפוסט פורסם באנגלית ובעברית, משתמש שהפייסבוק שלו מוגדר בעברית יראה את הסטטוס בעברית, ומי שמוגדר בשפה האנגלית – יראה את הסטטוס באנגלית.

לדברי פייסבוק, מעל 5,000 עמודים כבר ניסו לפרסם סטטוסים בשפה משנית, אשר זכרו ל-70 מיליון צפיות יומיות. מתוכן, 25 מיליון צפיות הן לשפה המשנית, זאת מלבד 300 מיליון איש שרואים סטטוסים מתורגמים אוטומטית מידי יום.

האפשרות החדשה זמינה כבר עכשיו אצל חלק מהמשתמשים, תהליך שחרור העדכון עשוי לקחת מספר שבועות עד שיגיע לכולם. על לבדוק אם האפשרות פועלת גם אצלכם, יש להיכנס להגדרות חשבון הפייסבוק, ללחוץ על ״שפות״ ולהפעיל את אפשרות הפרסום בכמה שפות (Create a single post in multiple languages). אם אתם נמצאים על מחשב, תוכלו פשוט ללחוץ על הקישור הזה ולסמן את התיבה האחרונה.

שתף:
-פרסומת-