האם על-מנת לחזק את מעמדה בתחום הנייד מתכוונת פייסבוק לרכוש את ווטסאפ (Whatsapp)? יישום מסרים מיידים למכשירים ניידים שמאפשר להתכתב בחינם בין מכשירים שונים כמו אנדרואיד, בלאקברי, ווינדוס-פון ו-iOS.

Whatsapp, שולטת בשוק הנייד

באופן אירוני המועד על דיווח העסקה הוא דווקא שהודעת ה-SMS הראשונה חוגגת 20 שנה ולמרות שהודעות SMS עדיין בשימוש נרחב, שירותי מסרים מידיים מבוססי רשת כמו ווטסאפ נוגסים אט-אט בשליטה של ההודעה הכתובה. נזכיר כי היישום ווטסאפ מאפשר להחליף הודעות מיידיות, תמונות, אנשי קשר ואף הודעות קוליות בין משתמשים של מספר מערכות הפעלה ניידות כמו: אנדרואיד, ווינדוס-פון, סמביאן, בלקברי ו-iOS, למרות שהיישום לא מציע דבר שלא היה קיים קודם בשירותים כמו ICQ או סקייפ, קלות השימוש בו היא והעובדה כי הוא אינו מצריך הרשמה מראש (אלא מסתמך על מספר הטלפון של המשתמש), גרמה לשליטתו הכמעט בלתי מעורערת בתחום וניתן לראות כי היישום נמצא בדרך קבע במדובר היישום הפופלארים ביותר בחנויות היישומים השונות.

על-פי טק-קראנצ', ההצלחה של היישום לא נעלמה מעיניים של קברניטי הרשת החברתית פייסבוק, למרות שהרשת החברתית שיחררה יישום מסרים מידיים מתחרה משלה בשם "פייסבוק מסנג'ר" והוא אף זמין להורדה בחינם מהאפ-סטור, בעוד ווטסאפ מוצעת בתשלום, נראה כי הוא לא השפיע לרעה על נתוני השימוש ביישום, למעשה באוקטובר 2011 הכריזה החברה כי מליארד הודעות נשלחות דרך השירות שלה מדי יום.

כנראה על-ידי הרכישה מעוניינים בפייסבוק לחזק את דריסת הרגל של הרשת החברתית ולהגדיל את זמן החשיפה לרשת החברתית שכן בווטסאפ משתמשים מעל ל-100 מליון משתמשים מדי-יום ברחבי העולם. אם הרכישה אכן תצא אל הפועל מעניין יהיה לראות מה יהיה מודל התשלום עליו יתבסס היישום שכן בחברה כבר הודיעו בעבר כי הם מתנגדים לפרסומות.

שתף:
-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.
  • Dark Droid

    עוד פעם הם יהרסו משהו? לא הספיק על אינסטגרם?
    שיעזבו את Whataapp בשקט!

  • AmitSH

    צעד מעולה מבחינה רווחית ל-FACEBOOK, צעד פשוט מסוכן עבור כלל החברה – מי שכבר משתמש בפייסבוק, וגם למי שעוד לא זכה לבזבז את חייו במפלצת (העאלק) חברתית.