על פי נתונים שמספק נילסן (Nielsen), את רשימת היישומים המובילים לניידים לשנה החולפת ממלאות, באופן לא מפתיע במיוחד, אפליקציות של החברות פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google).
היישום הכל כך פופולרי של פייסבוק שוב מתמקם במקום הראשון ברשימה, עם יותר מ-146 מיליון משתמשים ייחודיים חודשיים בממוצע, ו-14 אחוזי צמיחה בהשוואה לשנה שעברה. למעשה, פייסבוק תפסה גם עוד כמה מקומות בין היישומים המובילים – המסנג’ר (Messenger) שלה תפס את המקום השני השנה, עם יותר מ-129 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש בממוצע; ואילו אינסטגרם (Instagram) שנמצאת בבעלותה הגיעה למקום ה-8, וכן מפגינה צמיחה משנה לשנה, עם עלייה של 36 אחוזים לעומת הישגיה מ-2015.
אבל, לפי נילסן, דווקא גוגל היא הענקית שמככבת בטבלה עם הכי הרבה אפליקציות ששייכות לה – 5 במספר.
אל המקום השלישי מכניסה גוגל את יוטיוב (YouTube), עם למעלה מ-113 משתמשים ייחודיים מדי חודש; במקום הרביעי מתמקמת אפליקציית המפות (Google Maps) ואילו אפליקציית מנוע החיפוש של גוגל (Google Search) מגיעה למקום החמישי; חנות האפליקציות (Google Play) במקום ה-6; ושירות הדוא”ל של גוגל, ג’ימייל (Gmail) שוכן במקום ה-7. הממצאים אינם מפתיעים בהתחשב בכך שיישומיה של גוגל משמשים ככלים בסיסיים בעבור משתמשי המובייל, מה שמציב אותם במקומות בולטים ברשימה.
חברת אפל (Apple) מסתפקת בנציגות בודדה ברשימה עם ה-Apple Music שהתברג למקום ה-9 בה.
שינוי בולט שראוי לציון הוא הנסיקה של אמזון (Amazon), שהגיעה למקום ה-10 ברשימה. נתוני המכירות של עונת החגים שכבר פורסמו העידו שאתרי מסחר אלקטרוני שברו שיאים ב-2016, וחלקה של אמזון בנתונים אלו היה עצום – 37 אחוזים מהקניות המקוונות שערכו משתמשים בחגים האחרונים היו דרכה. מכיוון שאנשים נטו השנה בבירור ליותר קניות דרך הנייד, אך הגיוני הוא שנילסן מצא את האפליקציה לנייד של אמזון כזו שחוותה את הגידול הניכר ביותר מבין שאר עשרת היישומים המובילים, וזה עמד על 43 אחוז גדילה במונחים של משתמשים ייחודיים חודשיים במוצע לעומת 2015.