בשיחת משקעים שערך מארק צוקרברג (Mark Zuckerberg), מייס פייסבוק (Facebook), הוא חושף את נתוני השימוש ברשת החברתית הגדולה בעולם עבור הרבעון האחרון של 2015. בשנה האחרונה החברה הוסיפה מגוון יכולות חדשות שנועדו להשאיר אתכם בתוך הרשת החברתית: כתבות מלאות שמופיעות בתוך זרם העדכונים, הצעת נושאים לכתיבה, זרם עדכונים ייעודי לסרטוני ווידאו עם תמיכה בסרטונים ב-360 מעלות, הזרמת וידאו חי ועוד.
כ-1.59 מליארד משתמשים פעילים ברשת מידי חודש, 900 מליון משתמשים חודשיים בווטסאפ (WhatsApp) ו-100 מליון פחות משתמשים יש ליישום הפייסבוק מסנג’ר (Facebook Messenger). הזרוע הקטנה ביותר של פייסבוק היא אינסטגרם (Instagram), הרשת החברתית לשיתוף תמונות בה פעילים ‘רק’ 400 מליון משתמשים מדי חודש.
ב-2014 פייסבוק (Facebook) ‘פתחה חזית’ מול גוגל ואתר הוידאו שבבעלותה כשהיא השיקה פלטפורמה לשיתוף ווידאו פנימית בתוך הרשת עם אפשרויות דומות למדי לאלו הקיימים ב-YouTube כמו מד צפיות, זרם עדכונים ייעודי לסרטונים, תמיכה בסרטוני 360 מעלות, סרטונים חיים ועוד. נראה כי האימוץ של הפלטפורמה זו אכן גבוהה ועל-פי הנתונים ששיתף צוקרבג נצפו מעל 100-מליון שעות של ווידאו מדי יום.
בקבוצות הפייסבוק, קבוצות בנושאים שונים להן גם קיים יישום ייעודי נפרד, ישנם כמיליארד משתמשים פעילים מידי חודש, עלייה לעומת 925 מליון משתמשים ברבעון הקודם. בתחילת שנת 2015 הושק יישום הפייסבוק לייט (Facebook Lite), גרסה ‘רזה’ של היישום הרגיל שנועד לשימוש בשווקים מתפתחים היכן שאין גישה תמידית לאינטרנט ותעבורת נתונים הנחשבת יקרה במדינות המתפתחות וברבעון זה כ-80 מליון איש משתמשים ביישום הרזה.
דו”ח ניתן למצוא נתונים מעניינים נוספים: לפייסבוק יש כ-2.5 מליון מפרסמים, 50 מליון דפי עסקים קטנים, 500 מליון משתמשים יוצרים אירועים שיצרו כ-123 מליון אירועים רק ב-2015. נראה כי כרגע אין באמת מתחרה אמיתי לפייסבוק ואפילו גוגל כשלה בניסיון לנגוס בנתח השוק של הרשת עם גוגל פלוס. נראה כי חרף התחזיות הקודרות הגורסות כי הצעירים נוטשים את פייסבוק וכי פחות אנשים מבזבזים בה זמן, נתוני השימוש בפייסבוק דווקא בעלייה.
אין לי פייסבוק טויטר אינסטגרם וכל השאר