האם הרשת החברתית הגדולה בעולם עושה עוד צעד למען קידום מטרות חברתיות? השבוע מודיעה פייסבוק (Facebook) כי היא החלה לבחון שירות התרמה חדש בעמודי מלכ”רים (מוסדות ללא כוונת רווח). עמודים אלה עתידים לקבל את היכולת להוסיף כפתור “תירמו עכשיו” לפרסומי הפייסבוק שלהם, כך שבלחיצת כפתור, יחד עם הזנת פרטי אמצעי תשלום, יוכלו גולשים רבים לתרום לאותם המוסדות בקלות ובמהירות.
עם השקתה של התכונה החדשה, חתמה פייסבוק על “שיתופי פעולה” עם מספר עמותות עולמיות הפועלות ללא כוונת רווח. על פי הודעתה הרשמית, המשתמשים שיבקרו בעמודיהם הרשמיים של אותן העמותות, יראו בחלק העליון של הטיימליין הודעה הקוראת להם לתרום סכום שיחפצו עבור הארגון בו הם צופים. כפתור ייעודי הקורא למשתמשים לתרום יופיע גם על הפוסטים הממומנים של אותן העמותות, כאלה המופיעים על הפיד של מי שהוגדר כקהל היעד של אותם הפרסומים.
“בזמנים של אסון או משבר, אנשים פונים לפייסבוק כדי לבדוק על יקיריהם, לקבל עדכונים וללמוד איך הם יכולים לעזור”, כותבת חברת פייסבוק בהודעה הרשמית. “אחרי שראינו את נדיבות לבם של אנשים ברחבי העולם למאמץ הזה, התעוררה אצלנו ההשראה לעזור למשתמשים לתרום, בכל עת, לארגונים החשובים להם”, מוסיפה החברה. אך עם הרוח של התרומה החברתית וחשיבות העניין, דנים אתרי טכנולוגיה שונים במטרותיו העסקיות של פרויקט התרומה אותו בוחנת פייסבוק. ההשערה הרווחת היא שפייסבוק מתכננת לשמור את מספרי כרטיסי האשראי במאגר (מאובטח כנדרש), דבר שיקל עליה בפיתוח עתידי של שירות תשלומים הדומה לאלה שמוכרים לנו כיום כדוגמת פייפאל (PayPal).
כאמור, בשלב הבחינה יופיעו אותם כפתורי ההתרמה ב-19 עמודים של עמותות אמריקניות אותן פייסבוק בחרה. ניתן למצוא ברשימה את עמודי הפייסבוק של הצלב האדום, אגודת צער בעלי חיים האמריקנית ואת תכנית המזון העולמית של האו”ם. מלכ”רים המעוניינים להוסיף בעתיד הקרוב כפתור כזה לעמוד שלהם יכולים לעשות זאת באמצעות שליחת טופס פניה, אך נציין כי אנחנו ביקרנו בכמה מעמודי העמותות איתן החלה פייסבוק עם התהליך, אך כפתור התרומה החדש טרם הופיע עבורנו.
:-) :-) :-) :-) :-) :-)