רובכם וודאי מכירים את הסיטואציה: אתם נוהגים ברכב ופתאום נשמעים רעשים מוזרים מסביבת המנוע והראש כבר חושב על ההפתעות בביקור במוסך והיום המבוזבז. חברת הסטארט-אפ Engie (אנג’י) הישראלית מנסה לשים לזה סוף.

אנג’י היא מערכת המספקת לנהג יכולת זיהוי ואיתור התקלה דרך המכשיר החכם שברשותו זאת באופן מידי וחינם בלי צורך לבקר במוסך. המערכת מסוגלת לאבחן את התקלה בזמן אמת ולהתריע על צורך בטיפול שוטף, מצב המצבר, מידע על צריכת הדלק ואף תציע לנו המלצות על מוסכים קרובים.

המערכת מתופעלת באמצעות אפליקציה המותאמת למכשירי האנדרואיד (בקרוב iOS) ומתחברת למחשב הרכב על ידי רכיב ייעודי המשדר את הנתונים בטכנולוגיית Bluetooth. לדברי החברה, האפליקציה מידע בזמן אמת כל זמן שבעל הרכב נוהג ובעת תקלה או צורך בטיפול שוטף היא תשלח התראה לנהג למכשיר הטלפון שלו, כולל הסבר על התקלה, אפשרויות הטיפול, עלויות והצעות ממוסכים רלבנטיים. המערכת תכלול גם המלצות משתמשים על המוסכים, שיסייעו בבחירת המוסך, כך, כשיגיע הנהג למוסך הוא ידע מה התקלה, התיקון והעלויות הצפויים. רכיב Engie Bluetooth הוא קטן ופשוט לחיבור וניתן בחינם לכל משתמש.

לדברי מייסד משותף ומנכ"ל אנג'י, ירדן גרוס: "אנג'י באה לטפל בבעיה המעסיקה מאות מיליוני אנשים בכל העולם, תחושת חוסר האונים בעת הביקור במוסך. זה מתחיל בנורית שנדלקת, או ברעש בלתי מזוהה, אבל אין לנו אפשרות לדעת כיצד זה ייגמר. אנג'י הוקמה במטרה לפתור בעיה זו, להחזיר השליטה והביטחון לידי הנהג ולספק לו פתרון מקיף של מידע בזמן אמת".

לדברי החברה, Engie מתאימה לכל רכב משנת ייצור 1996 והלאה. רכיב ה- Bluetooth מקבל מידע ואינו עושה כל פעולה אחרת ברכב ומאושר לשימוש ע"י היצרנים ואינו פוגע באחריות.

פרטים נוספים והורדת האפליקציה באתר החברה ובסרטון כאן בהמשך.

 

שתף:
-פרסומת-
אוהב גאדג'טים, אוהב טלפונים, אוהב טכנולוגיה, אבל הכי אוהב את החתול שלו שלא ממש אוהב אותו.
  • U!

    מאיפה מזמינים את הרכיב? (מתוך האפלקציה)

    http://engie.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%95%D7%AA/

  • אריק

    רק חבל שהם מבקשים גישה לחייגן, למיקום,להיסטוריה של הטלפון…

  • התמני

    איזה התקדמות טכנולוגית… וגם הפעם פיתוח ישראלי…
    כל הכבוד להם… אני הזמנתי.

  • בר לוי

    מכיר את זה! הם פשוט אדירים.. ממליץ

  • טירן

    כן, בטח!
    כל מה שאנג'י תתן ותקבל זה כסף ממוסכים שיפרסמו את עצמם שם.
    ממש התוכנה תעשה דיאגנוסטיקה לרכב….
    תבחרו במרכז שירות מורשה של הרכב שלכם ובטוח שתקבלו שירות אמין, מקצועי ונכון.
    אי אפשר לעשות שום דיאגנוסטיקה אמיתית בטלפון. אנחנו משקיעים הון במחשבי דיאגנוסטיקה, בקורסים והשתלמויות שיכוונו עד כמה שאפשר. קוד תקלה לא ייתן שום פתרון קסם.

    • התמני

      זה בדיוק כמו שמוסכניק מחבר את המחשב של הרכב אצלו במוסך ואז רואה את הבעיה…
      אז הפעם הבעיה תופיע גם אצלך…
      ותכלס עד שלא ננסה לא נדע.

    • חבר

      אין אמון במרכזי שירות, ובטח מרכז שירות של מאזדה ופורד…
      אני סומך עליהם שיעשו לכם מה שגט טקסי עשו לתחנות מוניות…

  • מה המחיר של הרכיב הפיזי?

    • הבנתי שחינם

    • תמיר

      חינם. הרגע הזמנתי.