סקר של ארגון Developers Alliance, שבחן כיצד 3,000 משתמשי אנדרואיד עושים שימוש ביישומים שלהם, גילה שהאפשרות להתאמה (customization) – שהייתה מאז ומתמיד התכונה הדומיננטית שייחדה את המערכת – מהווה גם אלמנט מפתח בהתנהלות המשתמשים עם מכשירי האנדרואיד שלהם.

על פי הממצאים, קרוב ל-90 אחוזים מכלל משתמשי האנדרואיד שנסקרו שינו את היישומים שמופיעים על מסך הבית שלהם – בהזזה, הסרה או הוספה לתיקיות ייעודיות שהם יצרו. בנוסף, 66 אחוזים מהנשאלים ציינו גם שבמסכי הבית במכשירים שלהם יש בעיקר אפליקציות שהורידו בעצמם, ולא אלו שהגיעו מותקנות מראש על הטלפון. לפי טענת ה-Developers Alliance הדבר אינו מבשר שיישומים המגיעים מותקנים על המכשירים מיותרים בעבור המשתמשים, מכיוון שלפי הסקר, 76 אחוז מהצרכנים מעדיפים בכל זאת מכשיר אנדרואיד שעליו מותקנות כבר אפליקציות בסיסיות.

עוד גילה הדו"ח כי לא פחות מ-2,000 יישומים ייחודיים הורדו למכשירים על ידי אותם 3,000 משתמשי אנדרואיד, והדבר מעיד ללא ספק על העניין של משתמשי אנדרואיד במגוון אפליקציות נרחב במיוחד.

במחקר דומה שנערך על ידי קבוצת חוקרים מאוניברסיטת לינקולן ואוניברסיטת לנקסטר נבחנו נתונים אודות מאות אנשים ומערכות היחסים שלהם עם הטלפונים שלהם. תוצאות המחקר, שפורסמו גם הן השבוע, מגלות כי משתמשים בטלפונים מבוססי אנדרואיד נוטים להיות מבוגרים יותר וגם צנועים יותר – משמע שאינם מעוניינים בהפגנתיות בכל הנוגע בגדג'טים שלהם – בעוד שמשתמשי iPhone הם בדרך כלל צעירים ומוחצנים יותר. עוד נתון מפתיע הוא שאת ה-iPhone חובבות יותר נשים.

שתף:
-פרסומת-