לא שמדובר בהפתעה מרעישה, אבל בכל זאת חודש אפריל 2016 ייחשב כנקודת ציון דרך בשוק הדפדפנים למחשבי ה-PC. כרום (Chrome), הדפדפן של גוגל (Google), הפך באופן רשמי לדפדפן עם נתח השוק הגדול ביותר בתחום הזה עם 41.66% מהשוק, תוך שאקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft) צונח ל-41.35%. לא פער גדול אבל בעוד כרום ממשיך לצמוח, אקספלורר ממשיך לרדת התמדה, במיוחד מאז שמיקרוסופט עצמה החליטה לוותר עליו לטובת Edge – שלא ממש מרשים עם 3.85%.
מה שמרשים מבחינתה של גוגל הוא לא רק שהדפדפן הוא המוביל בשוק, מה שהם ציפו לו וחיכו לו מזה שנים, הוא מצליח במקביל גם לרסק את פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla) שירד אל מתחת לקו ה-10% לראשונה מזה מספר שנים טובות. כמו כן הוא עלה בלא פחות מ-2.57% לעומת חלק השוק של במרץ 2016, וזו עלייה מרשימה של 6.57% מבחינה חשבונאית.
בדיקת השוק לפי גרסאות מגלה שכרום 49 מובילה עם 21.79% אבל גרסה 11 של אינטרנט אקספלורר קרובה אליה עם 19.87%. את כל שאר המקומות בחמישייה הראשונה תופסות גרסאות שונות של אקספלורר.