חברת LG ישראל הכריזה הבוקר על סדרת הטלוויזיות החדשות שלה לשנת 2015–2016 עם פרי שיתוף פעולה ראשון המשלב את סלקום tv ללא צורך בממיר.
סדרת הטלוויזיות החדשה הוצגה בראשית השנה בתערוכת CES 2015 וכוללת כוללות מסכי טלוויזיה בטכנולוגיות OLED, 4K ו- Full HD בטווח רחב של מחירים, כאשר עיקר ההתמקדות של החברה היא בטלוויזיות 4K ו-OLED אשר ההיצע גדל באופן משמעותי. בנוסף, LG שיפרה את מערכת ה-WebOS עם ממשק משודרג ומהיר יותר (Launcher זמין תוך 4.5 שניות), אפשרות נוחה יותר להפעלת הגדרות או התקנים תוך כדי צפייה בטלוויזיה מבלי להסתיר את התוכנית הנצפית ושלט המג’יק שודרג ושולבו בו גם ספרות לנוחות מקסימלית.
זיו קוריצקי, סמנכ”ל שיווק LG ישראל: “סדרות הטלוויזיות החדשות של LG נועדו להעצים את החוויה האישית והמשפחתית בעת הצפייה בטלוויזיה. טכנולוגיות ה-OLED, ה-ColorPrime וה-4K, כמו גם הממשק החדש, ה-webOS 2.0, שעוצב במיוחד כדי להקל על המשתמש, משנות לחלוטין את האופן בו נתפסת הצפייה בטלוויזיה, כאשר הסלון שלנו למעשה הופך להיות אולם קולנוע פרטי בו ניתן לצפות בכל תוכן באיכות הטובה ביותר בעולם”.
סלקום tv בפנים
שיתוף הפעולה של השניים כולל למעשה אפליקציה ייעודית של סלקום tv כחלק מליין הטלוויזיות החכמות מבוססות webOS 2.0, כך שהצרכן המעוניין להתחבר לשירות אינו זקוק לממיר בנפרד ויכול להתחבר ישירות מתוך המערכת. בסלקום אומרים כי השירות יכלול את כל ספריית ה-VOD עם סדרות וסרטים, תכנים לילדים והסדרות הפופלריות של רשת, קשת, ערוץ 10, מדע וטבע, טלנובלות ואקטואליה. מדובר בחבילה מעט יותר צרה ללא שידורים חיים ובמחיר של 39 שקל לחודש לשימוש בעד 5 מסכים. זוהי האלטרנטיבה ל-Smart VOD המגיעה כיום בכל מסכי הטלוויזיות החכמות של סמסונג ובמכשירים ניידים נבחרים.
“לפני פחות מחצי שנה השקנו את סלקום tv והוכחנו כי אפשר לצפות בתוכן משמעותי, ממשק נוח וטכנולוגיה עדכנית במחיר של 99 שקלים בלבד לחודש” אמר באירוע ניר שטרן מנכ”ל סלקום. “היום אני שמח להכריז על השקת הסלקום tv ללא ממיר, וכל הטלוויזיות החכמות של LG יכללו את הסלקום tv עם הממשק המלא וגישה לכלל תכני ה-VOD שאנו מציעים וזאת במחיר של 39 שקלים לחודש”.
עלייה במסכים הגדולים
לדברי LG, ישנה עלייה ניכרת בדרישה למסכים גדולים ודקים (55” ומעלה) לצד דרישה לאיכות תמונה ורזולוציה גבוהה (UHD) ותכנים בתוך הטלוויזיה. על פי הערכות בשנת 2015, טלוויזיות ברזולוציה UHD יהוו כ- 13% מסך השוק העולמי, וב- 2017 הן צפויות להוות כשליש מכלל השוק העולמי. נתח שוק (בערך כספי) של טלוויזיות UHD צפוי לעבור את רף ה- 50% בשנת 2017.
על פי סקר שערכה החברה, הגורמים המשפיעים ביותר על רכישת טלוויזיה הם איכות התמונה והרזולוציה, כאשר לאחר מכן סוג הטלוויזיה, יכולות המערכת (Smart TV), גודל, עיצוב וסאונד.
על פי הערכות בשוק הישראלי, טלוויזיות UHD מהוות כיום כ- 6% מכלל מכירות השוק (בערכים כספיים). מדובר בעלייה דרמטית של כמעט פי 10 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, מחירה הממוצע של טלוויזיית 4K בשוק ירד בכ- 55%, ביחס לתקופה דומה אשתקד. כ- 90% מטלוויזיות ה-4K הנמכרות כיום הן טלוויזיות שטוחות ואילו היתר הינן טלוויזיות קעורות.
עוד בנושא
- בדקנו: סלקום tv, האלטרנטיבה לטלוויזיה הרב-ערוצית
- הטריפל של סלקום: טלוויזיה, אינטרנט וטלפון ביתי ב-149 שקל
- בדקנו: Take Box, מזרים-מדיה מבוסס אנדרואיד, לא יותר מזה
דגמים
LG מודיעה היום כי קיבלה החלטה להוריד את מחירי מסכי ה-OLED בכ- 30% וזאת על מנת להרחיב את נתח השוק ולאפשר לקהל רחב יותר ליהנות מהטכנולוגיה . מחיר צרכן למסך OLED מסדרה EC939Y בגודל “55 יעמוד על 15,990 שקל. בישראל יושקו 3 סדרות בטכנולוגיית OLED מדגמים: EC939Y בגודל “55, EG960Y בגדלים “55, “65 ו- EG979Y בגודל “77.
טלוויזיית הדגל לסדרת ה-4K הוא UF950Y בה הוטמעה טכנולוגיית Color Prime שבה טווח הצבעים הנראה על המסך גבוה מטווח הצבעים המוכר כיום במסכי הטלוויזיה. מסכי הטלוויזיה בסדרה זו דקים במיוחד (פחות מ- 10 מ”מ) והינם בעלי מערכת סאונד של Harman/Kardon. מסכי ה- 4K החדשים הינם מסדרות UB989Y, UF950Y, UG870Y, UF850Y, UF770Y, UF690Y ומחירם החל מ- 4,690 ₪ לגודל “43.
שישלבו את השירות שלהם בקונסולות Wii U, XO, PS4 כמו שכל החברות הגדולות עושות.
רק שסלקום היא לא חברה גדולה ובטח שלא בתחום הטלוויזיה הטרי שלה.