בשנים האחרונות התמקדו חברות הצילום ביצור מצלמות עם מיטב הטכנולוגיה, האחרונה שבהם, galaxy camera של סמסונג עם מערכת הפעלה אנדרואיד. השנה, חברת קאנון משיקה בתערוכה, לצד המצלמות ה"רגילות", את power shot N מצלמה בעלת עיצוב  מעט שונה מהרגיל- אולי כזאת שתשנה לנו את התפיסה כיצד באמת צריך להחזיק מצלמה.

ה PowerShot N של קאנון היא מצלמה ריבועית בעובי של 29 מ"מ ומסך מגע 2.8 אשר ניתן להטות אותו עד ל 90 המאפשר לצלם בנוחות כאשר מחזיקים את המצלמה מעל הראש או מזווית מאוד נמוכה. בנוסך לכך, אפשר למצוא עדשת זום X8 (מקביל ל 28-244), חיישן CMOS 12MP עם רגישות עד 6400 ISO, מעבד DIGIC 5, קישורית WIFI לשיתוף מהיר דרך הטלפון לפייסבוק או יו-טיוב,  צילום וידאו Full HD 24fps  וצילום וידאו סופר איטי ב 240 פריימים לשנייה ברזולוציה 320X240 פיקסלים (120fps ב 640X480), תמיכה בכרטיס זכרון microSD וסוללה נטענת.

canon_PowerShot_N_backבקדמת המצלמה, בצמוד לעדשה ניתן למצוא 2 טבעות; האחת עבור הזום והשנייה עבור הצילום. נראה כי הרעיון העיקרי של עיצוב המצלמה הוא כך שלצדדים שלה אין כל כך משמעות. זאת אומרת, אפשר לצלם במצלמה ממש כמו שמצלמים עם הסמארטפון. (לי זה מזכיר קצת את העדשות האנלוגיות עליהן היה כפתור הצילום) בנוסף לכך נמצאת נורת LED בעלת מספר תפקידם: פלאש, עזרה לפוקוס (AF-assist ) ותאורה קבועה בזמן צילום וידאו.

כמעט כמו בכל מצלמה חדשה, גם כאן ניתן להוסיף פילטרים לתמונות ( instagram style) וכן לצלם תמונה בעזרת 58 מצבי צילום שונים לכל מצב שתתקלו. באחד ממצבי הצילום המצלמה משכפלת את התמונה שצילמתם חותכת אותה, מתקנת צבע/בהירות כפי ראות עיניה. בנוסף, טוענת קאנון, כי מצב חיסכון בסוללה יחסוך למשתמש 30% בצריכה. המצלמה תשווק החל מחודש אפריל השנה בצבע שחור או לבן במחיר של 300$.

שתף:
-פרסומת-
מנווט בין העכבר למוצץ, מאסטר בפוטושופ ומבשל מטעמים להנאתו. צלם מיום היוולדו ("אל תקראו למצלמה בטלפון DSLR") וחושב שלא צריך להוציא יותר מ-1,500 שקל על סלולרי חדש‎.
  • איליה ברבול

    מה החידוש פה?
    המסך שמשנה זווית נטיתו?
    יש לי את זה בסוני
    הפתור?
    אז הם שינו את מיקום הכפתור ביג דיל

  • עידו

    אביעזר – תפסיק לבאס אנשים ולהוציא מהם את החשק לכתוב באתר.
    על כל מאמר יש לך הערות לא נחוצות.
    מז זה משנה אם הוא רשם עדשה אנלוגית ולא עדשה?!
    אני אוהב את האתר הזה וקןרא פוסטים מידי יום, מה שאני עוד קורא את התגובות שלך בנוגע לכל דבר.
    הבנו שאתה אוהב אפל ושונא אנדרואיד, אבל אל תיתן לדעות שלך לבאס את הקוראים והכותבים.
    בברכה ומקווה שתפנים – עידו.

    • אביעזר

      עידו
      אם הבנת שאני שונא אנדרואיד אינך אלא כסיל עם בעיה בהבנת הנקרא.

      אם הבנת שאני "אוהב אפל" אינך אלא רפה שכל טיפוסי. למרות שאני מדגיש פעם אחרי פעם שאין לי ולא היה לי מוצר חומרה מתוצרת אפל, ולמרות שכל פעילותי היא התיחסות לפן הניהול העיסקי, אתה מחרטט את השכל.
      אני לא אוהב ולא שונא. אני אך ורק מנתח התנהלות עיסקית ואיכויות ניהול.

      גוגל היא חברה מעולה ואני נהנה מאד להשתמש בחלק ממוצריה.

      נא הוצא את האף שלך מעניני – אני מחליט מה נחוץ לי ומה לא נחוץ לי.

      כמו כן, דבר בשמך ולא בשם אחרים ("הבנו…")

    • יותם

      עידו אני איתך, יש גבול לחפירות.. זה כאילו הוא עובר עם זכוכית מגדלת ומחפש איפה יש טעויות בכתבה, לא משנה עד כמה הן מינוריות. זה מעיד על חוסר ביטחון עצמי. אני לא אוהב ולא שונא. אני אך ורק מנתח התנהלות אישית.

  • אביעזר

    שלום,
    נאמר בכתבה:

    "לי זה מזכיר קצת את העדשות האנלוגיות עליהן היה כפתור הצילום"

    יש לי שאלות:

    1 – מדוע יש כאן צירוף מילים "עדשות אנלוגיות"? האם קיימות בעולם עדשות (או יותר נכון "עצמיות") שאינן "אנלוגיות""
    האם יש "עדשה לא אנלוגית" או אפילו "עדשה דיגיטלית" ואני החמצתי את החידוש הזה?

    2 – על איזו "עדשה" היה "כפתור צילום"?
    אני לא ראיתי חיה כזאת אף פעם בחיי.

    בברכה,
    א.

    • הצלם

      אביעזר היקר
      עדשה דגטלית היא עדשה הנשלטת מגוף המצלמה באופן מלא
      עדשה אנלוגית היא עדשה שהשליטה בצמצם ולפעמים גם מהירות החשיפה נעשית דרכה.
      עדשות כאלו ניתן למצוא היום במצלמות "סרט" בפורמט בינוני או פורמט 4×5 אינץ (מצלמות אולפן)
      אז לפני שאתה מכריז "מה זה? אין דבר כזה! לא ראיתי חיה כזאת בחיי" תבדוק קצת על ההיסטוריה של המצלמות ואחר כך תגיב.

      בברכה
      א.

      • אביעזר

        שלום לצלם,

        לפני כשעה וחצי הגבתי לך אך משום מה תגובתי נעלמה.
        היתה זו תגובה מפורטת ועכיו אגיב תגובה מקוצרת ומתומצתת.

        לא שמת לב שאני שאלתי שתי שאלות ואתה התייחסת לאחת מהן אבל ציטטת את המילה "חייה" דווקא מהשאלה השנייה אליה לא התייחסת.

        כמו כן, הסברתי לך בפרוטרוט שלא נכון להגדיר מצלמות בפורמט 4X5 כ- "מצלמות אולפן" והבאתי 4 דוגאמות למצלמות 4X5 ו- 8X10 שמשתמשים בהן גם מחוץ לסטודיו תחת כיפת השמיים.
        שתי הדוגמאות הראשונות הן מנסיון אישי שלי:
        1 – צילמתי בשנות השבעים באמצעות מצלמה בפורמאט ענק נופים בהרי האלפים.
        2 – הייתי צלם בשרות משלחת ארכיאולוגית בשנות השבעים באפריקה הדרומית והשתמשתי במצלמת 4X5 מתוצרת לינהוף תחת כיפת השמיים.
        שתי הדוגמאות האחרות שהבאתי היו מתצפית על צלמים אחרים:
        3 – בגיל 7, בכיתה ב', בחצר בית הספר, הצטלמה כל הכיתה לצילום השנתי המסורתי. הצלם השתמש במצלמה בפורמאט גדול מאד ולפני הוא חשף את הפלטה הוא כיסה בבד שחור את ראשו וחלקים מגוף המצלמה.
        4 – חבר שלי העלה מצלמה 10X8 על כלי טייס כדי לבצע צילומים אווירים בהפרדה גבוהה מאד. במסגרת שירות צבאי.

        לאחר מכן, בתגובתי שנעלמה, תארתי עבורך את תחילת שנות השמונים כאשר לימדתי בקולג' בקליפורנייה קבוצת צעירים חובבי צילום שיעורים ב- "היסטורייה של הצילום". עשיתי זאת משום ששמחתי לראות שאתה אוהב נושא זה.
        מרבית התלמידים היו מצוידים במצלמות מסדרת F של ניקון, אבל היו שניים עם מצלמות SLR מתוצרת קאנון והיה צדיק אחד שהיגע לשיעורים עם מצלמת TLR בפורמאט בינוני (120) מתוצרת רוליפלקס.

        כמו כן, תארתי לך את ההיסטוריה (בנושא הצילום) האישית שלי שהחלה לפני כחמישים שנים כאשר הייתי בן 13 וקניתי מצלמת 135 range-finder מתוצרת מינולטה. אחר כך פרטתי את ניסוני עם מצלמת לייקה M4 שקניתי בתחילת שנות השבעים. רק בגיל 22 זכיתי לאחוז בידי מצלמה בפורמאט קטן (135) שניתן להחליף את עדשותיה.

        בסעיף האחרון של תגובתי הסברתי לך מדוע אסור לקרוא לעדשה בשם "דיגיטלית" אפילו במקרים בהם יש לעדשה המון נקודות חיבור חשמליות לגוף המצלמה, מנגוני ייצוב נגד רעידות, מנועים שקטים ומהירים למיקוד אוטומטי, וכו'.

        הקביעה אם מכשיר הוא אנאלוגי או דיגיטלי נעשית לפי הפונקציה העיקרית שלו.
        הבאתי דוגמאות של מצלמות משוכללות ויקרות משיא עידן סרט הצילום הכימי. המצלמות הללו היו מצוידות במחשבים מהירים ומתוחכמים לשליטה על פרמטרים שונים של תהליך הצילום ולהצגת מידע מפורט לצלם. למרות זאת היו אלו מצלמות אנלוגיות משום שמשטח הצילום שלהם לא היה חיישן דיגיטלי (שממיר פוטונים למתח חשמלי ומפיק קובץ של ביטים שנוסעים הן לצג של המצלמה והן לאמצעי האיחסון).
        אםילו ההמרה הדיגיטלית של המידע שהיה נקלט בחיישן מד-האור (מאחורי העדשה) לשם עיבודו במחשב המצלמה לא מזכה את המוצר להיות "דיגיטלי".

        הבאתי אפילו דוגמה של טלפון פנסוניק ממוחשב עם כל הקונצים שקיימים המחובר לשקע בזק בקיר לידי ואינו אלא טלפון אנלוגי לכל דבר – משום שלא מתבצעת בו כל המרה D2A או A2D .

        בברכה,
        א.

        • אורן

          כל הכבוד על ההשקעה.. וכמובן שאתה צודק. אין דבר כזה "עדשה דיגיטלית" או "עדשה אנלוגית". יש עדשה. המנועים ששולטים בה יכולים להיות חשמליים, העדשה עצמה לא. המעבד שבמצלמה הוא דיגיטלי, והתוכנה שרצה עליו מורכבת מאפסים ואחדים, אבל עדשה עשויה מפלסטיק או סוג של זכוכית, ופשוט זזה לכאן או לשם.
          אני אגב מצלם גם עם פילם (כמעט ולא האמת) – אחת ממצלמות ה-SLR האחרונות של מינולטה לפני שהיא מכרה את חטיבת הצילום לסוני, וגם עם SLR דיגיטלית – Canon 600D. העדשות של מינולטה הרבה יותר טובות האמת.
          אגב, לגבי המצלמה שמוצגת כאן – זה דיי צעצוע – לא לכאן ולא לשם. בגודל כזה היא נראית כמו מצלמפון מוזר, אבל היא לא נותנת יתרון מיוחד מבחינת נוחות החזקה או איכות צילום. לדעתי.

          http://www.eyalo.com