רשת המזון המהיר בורגר קינג (Burger King) החליטה לנצל את יכולות הזיהוי הקולי של מכשירי Google Home לטובת פרסומת חדשה במהלכה עובד של החברה טוען כי הוא אינו יכול לסכם את המעלות של הוופר, בורגר הדגל של החברה, ב-15 שניות, ולכן מעדיף ש-Home יעשה את זה בשבילו.

בסוף הפרסומת הוא אומר למצלמה "אוקיי גוגל, מה זה וופר?". מדובר באמירה במבנה ובצורה מוכרים שגורמים למכשירי ה-Home להתחיל לדקלם את הערך המתאים מוויקיפדיה (Wikipedia). זה קרה גם הפעם, והאנשים שברשותם המכשיר התחילו לשמוע ממנו את ערך הוויקיפדיה של הוופר. לפי הדיווחים מדובר במהלך עצמאי של בורגר קינג שלא תיאמה אותו מול גוגל.

התגובה של גוגל לא איחרה לבוא. שלוש שעות בלבד לאחר עליית הפרסומת היא ביטלה, כך נראה, את התגובה האוטומטית של המכשירים למילה 'וופר' כך שלא יגיבו כאשר הם שומעים את הפרסומת. החברה ככל הנראה העלתה את הקליפ הנוכחי לשרתיה והורתה למכשירים להתעלם רק ממנו, בדיוק כפי שהיא עושה בפרסומות של עצמה למכשירי הגוגל הום.

עוד לפני התגובה של גוגל, משתמשים מעוצבנים ניסו לשנות את ערך הוויקיפדיה של הוופר, כך שיכלול ביטוים כמו 'גורם לסרטן', 'ממתק שוקולד' ו-'מכיל ציפורניים כסוסות'. גם וויקיפדיה מיהרה להגיב ונעלה את הערך של הוופר כך שרק מנהלים מורשים יוכלו לשנות אותו.

זו לא פעם ראשונה בה מכשירי גוגל הום מגיבים באופן לא רצוני לפרסומות: גם בזמן הסופרבול האחרון שיגעה פרסומת ספציפית את המכשירים, ואילו לפני כחודש שולבו במכשיר פרסומות לסרט 'היפה והחיה', הפעם בתיאום עם גוגל.

שתף:
-פרסומת-
מאמין שכל מי שרוצה לדעת עליו משהו כבר גיגל אותו מזמן, זו בכל זאת המאה ה-21. הוא לא הרופא ולא קשור לשלמה.
  • מרדכי

    רק אני חושב על פרצת אבטחה אפשרית ?
    נניח שה Ai יהיה מתקדם מספיק על מנת לבצע פעולות הוספות כגון שליטה על מערכות חשמל חכמות באמצאות קול או הורדת קבצים למכשיר מסוים ואף פעולות בנקאיות בסינרגיה עם אפליקציות תומכות
    כך שניתן להטמיע בפרסומת או בסרטון/קובץ אאודיו פקודות מוסוות וכך לקבל שליטה על ישומים נוספים ללא גישה ממשית לרשת

    פיתרון אפשרי הוא באמצעות הגדרת חתימת קול אישית של המורשים לפקד על המוצר או לחילופין אלגוריתם זיהוי מקור קול דיגיטלי ולא אנושי