חברת בוש (Bosch) הגרמנית מפתחת מערכת רכב שתסייע לנהגים להימנע בפגיעה בהולכי רגל.
המערכת, שתהיה מוכנה לייצור עד 2018, מסוגלת לנתח ולאמוד את המרחק בין הרכב להולך הרגל ולהגיב בהתאם. באם המערכת זיהתה הולך רגל בקדמת הרכב והנהג אינו ביצע כל פעולת מנע, המערכת תשתמש אוטומטית בבלמים ובמערכת ההיגוי כדי למנוע פגיעה באותו הולך רגל.
“כדי לטפל באתגרים אלה פיתחנו מודל התנהגות של הולכי רגל המבוסס על הערכה של מסד נתונים גדול המכיל תאונות אמיתיות של הולכי רגל שתועדו על ידי מצלמות רכב”, אמר תומאס גוסנר (Thomas Gussner), ממחלקת המחקר והפיתוח (R&D) של בוש. “מודל זה מאפשר לנו לחזות את העמדה הסבירה של הולכי הרגל בהתאם למצב הנוכחי ולתכנן מסלול התחמקות בהתאם”, הוסיף גוסנר.
לדברי בוש, המערכת מסוגלת להגיב הרבה יותר מהר מאשר נהג הרכב, והיא אף מסוגלת לזהות מכשולים נוספים בדרך כמו רכב המגיע ממול ולחשב את המסלול הנכון ביותר, אולם היא לא תשלוט בהגה בחוזקה אלא רק תסייע לנהג במידה והוא לא מסובב את ההגה מספיק מהר.
המערכת תשתמש בטכנולוגיות שחלקן כבר קיימות במספר רכבי נוסעים כמו מצלמה שתמוקם בחלק העליון של השמשה הקדמית ויוצרת סביבה תלת מידית של הדרך. מחשב הנמצא ברכב מנתח את התמונה בזמן אמת, בוחן את הדרך, מחשב את המסלול ומשתמש בבלמים ובמערכת ההיגוי כדי למנוע את התאונה.
כשלישי מההרוגים בתאונות דרכים בישראל הם הולכי רגל ובחמש השנים האחרונות נהרגו מעל 700 איש ואלפים נפצעו, לכן ישנה חשיבות גבוהה להטמיע מערכות אוטונומיות שכאלה. למרות שחברות רבות עסוקות בפיתוח מכונית ללא נהג, המדינות עדיין לא ממהרות לאשר זאת. לכן היצרניות מאמצות חלק מהפיתוחים המסייעים לנו הנהגים לנהיגה בטוחה יותר.