האוזניות של ביטס (Beats), עליהן חתום הזמר ד״ר דרה, הן ככל הנראה אינן המוצר היוקרתי כפי שמשווקים אותו, כך  עולה מפרסום של אייברי לואי, מעצב אבי-טיפוס בחברת Bolts. ברשומה שעלתה ל-Medium ניתן למצוא ניתוח מעמיק של עלות הרכיבים של האוזניות מדגם Solo של החברה, וכן רשימה של טריקים בהם השתמשו מעצבי המוצר בחברה על-מנת לחסוך בעלויות הייצור וההרכבה, תוך כדי שמירה על הרגשה יוקרתית.

מסתבר כי מוצרים כבדים יותר נתפסים בידי הציבור כמוצרים יוקרתיים, ודבר זה לא נעלם ממעצבי המוצר של ביטס שציידו את האזניות בארבע לוחות מתכת במשקל כולל של 36 גרם. משקל הלוחיות הללו מהווה כ-30% מהמשקל הכולל של האוזניות. לואי מציין כי אין הצדקה לשימוש במתכת בלוחות הללו מעבר לרצון לגרום לאוזניות להרגיש כבדות ואיכותיות יותר. לואי המשיך וחשף כי בחברה 'חתכו פינות' היכן שרק אפשר וחיבורים שהיה ורצוי לבצע על-ידי הברגה הוחלפו בחיבורי לחיצה או על-ידי שימוש בדבק – פרקטיקת עיצוב שאכן מביאה לחיסכון, אך במחיר עמידות.

אך הנתון המפתיע ביותר הוא שהרמקולים של האוזניות (הדרייברים) לא מיוצרים בהתאמה אישית על-ידי מפרט של ביטס, אלא מדובר ברכיבי מדף, זאת בעוד שהססמה שמלווה את מוצרי החברה היא "לשמוע את המוזיקה כפי שהאומן התכוון".

נראה כי המשווקים ומעצבי המוצר בהחלט יכולים לטפוח לעצמם על השכם: הדו״ח של לואי מסכם את עלות הרכיבים הכוללת ומוצא כי היא עומדת על 16 דולר בלבד, כש-6 דולר הם עלות האריזה בלבד. האוזניות מדגם Solo נמכרות במחיר של 199 דולר, כך שגם אחרי קיזוז של עלויות שיווק ופיתוח מדובר ברווח נאה במיוחד.

שתף:
-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.