בשורות רעות לאפל (Apple). דו”ח חדש של חברת המחקר Counterpoint, אשר מצוטט על ידי האתר CNBC, קובע כי לראשונה מזה חמש שנים איבדה החברה את מקומה בראש טבלת המכשירים הנמכרים ביותר בסין. לפי הדו”ח נדחק iPhone 6s למקום השני כאשר ה-R9 של אופו (Oppo) הוא הנמכר ביותר ב-2016, ואפשר גם לומר המלך החדש.
לפי הדו”ח, כ-17 מיליון מכשירי R9 נמכרו בסין בשנה החולפת, שפירושם נתח שוק של 3.66%. לעומת זאת, אפל הצליחה למכור ‘רק’ כ-12 מיליון מכשירי iPhone 6s, שמהווים נתח שוק של 2.58% בלבד. בנוסף, בעוד כמות המשלוחים של חברת אופו ברחבי סין צמחה ב-106% משנה לשנה, אפל חוותה ירידה של 21%, וזאת למרות ביקוש יחסית גבוה למכשירי ה-iPhone 7, שיצאו בסוף השנה והעלו מעט את המספרים של הרבעון הרביעי.
גם ויוו (Vivo) רשמה עליה נאה של 78% מ-2015 ל-2016, וגם וואווי (Huawei) יכולה להיות מרוצה עם עלייה של 21%. לעומת זאת שאומי (Xiaomi) ירדה אפילו יותר מאפל בנתח השוק שלה, כשאיבדה 22% מהמשלוחים במונחים של שנה לשנה.
“אפל נכשלה בשמירה על התואר שלה כחברה בעלת המכשיר נמכר ביותר בסין לראשונה מאז 2012”, נכתב בדו”ח, “מה שהופך אותה לחלשה יותר בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. אופו, לעומתה, היא מותג שרק הולך וגדל בסין וקונה לעצמו שם באמצעות מכשירים עם טכנולוגיה מתקדמת במחירים נמוכים, שנמכרים בחנויות נפוצות”.
בנוסף מציין הדו”ח כי מספר המשלוחים של טלפונים חכמים ברחבי סין הגיע בשנת 2016 לשיא של 465 מיליון יחידות, שהם גידול של 6% לעומת השנה שעברה.
הכל התחיל בישראל כש MDK התחילו לייבא את Xiaomi.