דו"ח חדש של החברה האנליטית App Annie, שעוסקת בניתוח שוק האפליקציות, חושף כי הפערים ב-2015 בין ה-App store של אפל ל-Google Play של גוגל רק הולכים ומתרחבים מכל הבחינות. החברה ניתחה את כמות הורדת האפליקציות העולמית ברבעון הראשון של 2015 שהסתיים בחודש שעבר, ואת הרווחים ששלשלו שתי החברות לכיסן כתוצאה מכך, ובדומה לשנה שעברה גילתה נתונים מנוגדים.

גוגל מובילה בכמות, אפל ברווח

עד כה ב-2015 מובילה ה-Google Play על ה-App store בכ-70 אחוז מבחינת כמות הורדות האפליקציות בחנות, זאת בניגוד לפער של 60 אחוז שהיה בשנה שעברה. מומחים מייחסים זאת לפריצה של אנדרואיד בשווקים מתפתחים כמו ברזיל, מקסיקו, טורקיה ואינדונזיה, ובנוסף לעובדה שהגוגל פליי עדיין מובילה על האפסטור מבחינת כמות האפליקציות שהיא מציעה (1.3 מיליון לאנדרואיד בניגוד לכ-1.2 מיליון ל-iOS). לצורך השוואה, חנות האפליקציות של מיקרוסופט Windows Phone Store מציעה כ-300,000 אפליקציות, Amazon Appstore מציעה כ-240,000 ואילו BlackBerry World רק כ-130,000.

יחד עם זאת, התמונה מתהפכת שבודקים את הרווח שמייצרות שתי החנויות לחברות שלהן. עושה רושם שלמרות שהגוגל פליי פופולרית יותר, האפסטור עדיין עוקפת אותה מבחינת הכנסות, כשהפער שוב עומד על 70 אחוז יותר לטובת אפל, בניגוד ל-60 של שנה שעברה. כאן מייחסים המומחים את הפער לפריצה הגדולה של אפל בסין השנה, שכן הסינים ככל הנראה אוהבים מסכים גדולים ולכן הסתערו על האייפון 6 והאייפון 6 פלוס שהושקו בסוף השנה שעברה. עד חודש פברואר השנה, הצליחה אפל להשתלט על 27.6 אחוז משוק הסמארטפונים בסין.

ההערכות הן שהפערים הללו רק ילכו ויגדלו, שכן גוגל פליי אמנם זמינה לכל משתמשי אנדרואיד בכל מכשיר שהוא, כולל בשווקים בינוניים ומתפתחים שרובם לא נוטים להוציא כסף על רכישת אפליקציות. כך שלמרות שהיא פופולרית יותר, היא רווחית פחות.

שתף:
-פרסומת-
מאמין שכל מי שרוצה לדעת עליו משהו כבר גיגל אותו מזמן, זו בכל זאת המאה ה-21. הוא לא הרופא ולא קשור לשלמה.