אין ספק כי כשבוחנים את הצלחתה של מערכת הפעלה ואת מידת המעורבות של המשתמשים בה, יש לקחת בחשבון את אופי השימוש באפליקציות המותקנות בסמארטפונים ובטאבלטים שלנו. חברת השיווק במובייל Swrve מפרסמת השבוע דו"ח המשווה מספר נתונים חשובים המצביעים על העדפת המשתמשים. בין השאר עולה מן הדו"ח כי משתמשי אנדרואיד שוהים באפליקציות יותר ממשתמשי אפל, בעוד האחרונים מוכנים לשלם יותר עבור האפליקציות שלהם.

בפער של 32% מנצחים משתמשי מערכת ההפעלה iOS את משתמשי האנדרואיד בכל הקשור לתשלומים. רוב ההכנסות בשתי מערכות ההפעלה מגיעים ממודל המכונה Freemium, לפיו השירותים הבסיסיים ניתנים בחינם, ואם המשתמש מעוניין בשירותי פרימיום באפליקציה – עליו לרכוש אותם.

עוד עולה מן הדו"ח כי משתמשי אנדרואיד מבלים יותר זמן בשימוש באפליקציות על פני חודש בחינה אחד. משתמשי מערכת ההפעלה של גוגל שוהים 17% יותר זמן באפליקציות, בהשוואה למשתמשי ה-iOS. לעומת זאת, משתמשי האנדרואיד נחשבים פחות "נאמנים" כלפי האפליקציות שלהם: במבחן ה-24 שעות ישמרו אנשי האנדרואיד נאמנות לאפליקציות 2% יותר מהנאמנות שרוכשים להן אנשי אפל. במבחן 30 הימים נמצא את אנשי אפל נאמנים יותר ב-2% ביחס לאנשי האנדרואיד, ונוכל למצוא כי הם שמרו יותר זמן על האפליקציות שהותקנו במכשיר בשלושים הימים האחרונים.

מהנתונים ברור כי אם בעבר בחנו את טיב האפליקציה לפי כמות ההתקנות שלה, נראה כי היום יש לבחון אפליקציות לפי שלושה קריטריונים: מעורבות המשתמשים, שימור האפליקציה והפקת הרווחים ממנה. כך ששתי מערכות ההפעלה, גם האנדרואיד וגם ה-iOS,  הן מערכות חזקות מאוד באופי השימוש.

מניתוח כל הממצאים שבדו"ח, המתבססים על נתונים אמיתיים שנאספו ממיליוני משתמשים בעשרות אפליקציות, ניתן להסיק בכלליות כי מפתחי האנדרואיד יכולים להשקיע יותר בפרסום או תגמולים לאורך זמן (כמו למשל במשחקים עם מספר שלבים), בעוד שבעבור ה-iOS משחק בעיקר נתון ההכנסות מהאפליקציות.

שתף:
-פרסומת-
בוגר תואר ראשון בתקשורת דיגיטלית, ועוסק בתחום הפרסום. אלעד חובב טכנולוגיה מהיום שהוא זוכר את עצמו, ואין יום שעובר מבלי שהתעדכן בחידושים שבעולמות הסלולר, הגאדג'טים, הרשתות החברתיות ועולם האפליקציות. למרות שאלעד מוקיר כבוד רב לחברת אפל ולמוצריה, מרבית המכשירים החכמים, שהיו ושעדיין ברשותו, מריצים דווקא אנדרואיד.
  • רם

    אני מפתח אפליקציות, ויש לי כ 250 אלף משתמשים.
    מהנסיון שלי זה בדיוק הפוך – אני מרויח יותר מכל משתמש אנדרוייד, ומשתמשי אפל משתמשים יותר באפליקציה.

    אגב – ההפרשים קטנים בהרבה ממה שמדובר בכתבה…

    הסיבה לדעתי לבלבול זה שאנדרוייד מגיע עם המון אפליקציות ולכן יש למשתמשים הרגלים אחרים.

    • בולי

      בכתבה מסתכלים על ההפרש הכללי ולא על אפליקציה אחת שלא יכול לייצג נתון סטיסטי כזה. תסתכל בסוף כל שנה על הסטטיסטיקות באפסטור ובפליי ותראה

  • סתם אחד

    יש קשר לעובדה שאפליקציות באנדרואיד לא נסגרות גם בסיום השימוש אלא ממשיכים לרוץ ברקע?

    • ינון.א

      לא נראה לי אחרת היית נדפק בclash of claent באייפון