בשל בעיית הקליטה במכשיר האייפון 4, אפל קיימה הערב מסיבת עיתונאים והסבירה את תקלת האנטנה שבמכשיר החדש. אפל אמנם לא הודתה בבעיה נרחבת, אבל בכל זאת היא תספק פתרון בדמות כיסוי חיצוני שיגן על מגעי המתכת, בחינם לכל דורש. היא תשלח את הכיסוי לכל מי שרוכש מכשיר לפני ה-30 בספטמבר באתר אפל החל משבוע הבא, ומי שבכל זאת לא מרוצה יוכל להחזיר את המכשיר ולקבל החזר מלא תוך 30 יום. לאחר ה-30 בספטמבר, אפל תבחן את המצב בשנית ותחליט האם להמשיך ולחלק כיסויים. החברה מתכננת לרכוש כיסויים מיצרנים שונים כדי לעמוד בביקושים וגם לספק ללקוחות מגוון אפשרויות לבחירה. “אנחנו מעוניינים שהלקוחות שלנו יהיו מרוצים, ואם אנחנו לא נוכל לעשות זאת אנחנו נחזיר לכם החזר מלא”, אמר סטיב ג’ובס, מנכ”ל אפל בכנס.
לטענת ג’ובס, כ-0.55 אחוז בלבד מהלקוחות התלוננו על בעיות קליטה וזהו המכשיר הוא בעל אחוז ההחזרה הנמוך ביותר עם 1.7 אחוז לעומת 6 אחוז של הדור הקודם. בזמן המצגת, ג’ובס טען כי בעיות הקליטה של האייפון הם לא דברים יוצאי דופן במכשיר סלולרי ואפשר למצוא אותם בכל סמרטפון מודרני. “טלפונים לא מושלמים” הוא אמר והציג כיצד במכשירים פופולריים יורד הקליטה כאשר אוחזים בהם במקום מסויים. בין המכשירים הוצגו ה-Blackberry, Omnia II ו-HTC Eris. לדברי ג’ובס, אפל השקיע 100 מיליון דולר במתקני בדיקות לאנטנת האייפון במהלך חמשת השנים האחרונות ולחברה 18 מהנדסים וצוות גדול העובדים על עיצוב האנטנות במכשיר.
אפל גם הבטיחה כי תתקן את בעיה של חיישן הקרבה, שפועל בצורה לא תקינה וגורם למשתמש ללחוץ על כפתורים בזמן שיחה כאשר המכשיר צמוד לאוזן. העדכון שישוחרר בהמשך, יתקן את הבעיה לצד תיקון תצוגת מד הקליטה ששוחרר היום.
הצעד של אפל מגיע שלושה שבועות לאחר טענות הצרכנים על בעיות הקליטה וחיישן הקרבה. הטענות כלפי אפל החלו והתגברו והגיעו לשיא כאשר רשות הצרכנות בארה”ב, ה-Customer Report, המליצו שלא לרכוש את המכשיר. התקלה במקור מתרחשת בזמן שהמשתמש אוחז במכשיר בצד השמאלי התחתון, ובמגע בחלקי המתכת גורמות לירידה במד הקליטה עד כדי ניתוק אצל חלק מהמשתמשים. צפו בוידאו בהמשך שבו ג’ובס מסביר את הבעיה ממסיבת העיתונאים.
עלויות הרבה יותר נמוכות זה למה
אז למה פשוט לא להחזיר את המכשיר ולקנות אחד חדש?
מקבלים החזר מלא וקונים חדש שבא עם הצופוי או מה שלא עשו שם