מאז ומתמיד נחשבה סין כמדינה בעלת הפוטנציאל הרווחי הגדול ביותר בתחום הסמארטפונים. לאחרונה ניתן אף לראות את צמיחתן של יצרניות סיניות קטנות שהחלו את דרכן במדינה, עושות דרכן גם אל המערב. עובדה זו לא מפריעה ליריבה האמריקאית, אפל (Apple), לקטוף את המקום הראשון כיצרנית הסמארטפונים הנמכרת ביותר במדינה.

על-פי נתונים שפירסמה חברת המחקר IDC עולה כי ברבעון הראשון של 2015, הצליחה אפל לגבור על היצרניות הסינית במגרש הביתי שלהן ולזכות בנתח שוק של כ-15 אחוזים. בתרגום למספרים, מכרה אפל ברבעון הראשון בסין בלבד כמות של כ-14 מיליון מכשירים, המהווים למעשה עלייה של כ-62 אחוזים מהתקופה המקבילה אשתקד. עובדה זו, ניתן לייחס למכשירי האייפון 6 וה-6 פלוס בעלי המסכים הגדולים שהגבירה את קצב המכירות של היצרנית.

זו שעולה וזו שיורדת

מלבד עלייתה של אפל במכירות, דווקא ליריבתה מהמזרח נרשמה ירידה משמעותית: הנתונים מצביעים על כך כי סמסונג (Samsung) ירדה למקום הרביעי במדד המכירות, המתורגם למעשה בירידה של כ-53 אחוזים במכירות בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר מכרה סך של כ-20 מיליון מכשירים לעומת 9 מיליון בשנה הנוכחית. זאת, לצד עלייתן של היצרניות המקומיות, Xiaomi שטיפסה למקום השני ואוחזת בכ- 13.7 אחוזים ו-Huawei שאוחזת בנתח שוק של כ-11 אחוזים. את המקום החמישי בטבלת המכירות תופסת היצרנית לנובו, שרכשה אשתקד את מוטורלה מידיה של גוגל, ואוחזת בנתח שוק של כ-8.2 אחוזים.

השוק מצטמצם

להערכת המחקר, סך כמות המכשירים שנמכרו ברבעון הראשון של השנה, נאמדת בכ-99 מיליון יחידות, המהווה למעשה ירידה של 4.5 אחוזים משנה לשנה בה נמכרו כ-103 מיליון יחידות ו-8 אחוזים בהשוואה לרבעון הקודם. זוהי הפעם הראשונה מאז 2009, בה נרשם ירידה בצריכת המכשירים החכמים בשוק הסיני, אשר נחשב לבין השווקים הגדולים בעולם ולדברי האנליסטים הסיבה היא כי קשה כיום ליצרנים להציג לשוק הרווי מכשירים מוצרים חדשים הגורם להמונים להחליף את מכשירכם בחדש.

שתף:
-פרסומת-
כתב טכנולוגי ותיק, הדרומי שבחבורה (תלוי מאיזה כיוון), עובד ביום וחיית טכנולוגיה בלילה. את חיבתו לחברת אפל קשה לתמצת בכמה מילים, עם זאת, אם נגיד שהוא מחזיק בביתו 'אפל סטור' מקומי - לא נשקר.