אפל (Apple) הודיעה כי החל מהשבוע הבא, ה-5 באוקטובר (ד’), תחל להפעיל את Search Ads ולהציג למשתמשי ה-AppStore פרסומות בהתאמה אישית, על סמך החיפושים אותם ביצעו.
הפרסומות יקדמו למעשה אפליקציות אחרות ויאפשרו למפתחים לחשוף את יישומיהם למשתמשים רבים. לדברי החברה, כ-65 אחוז מכלל ההורדות בחנות מגיעות כתוצאה מחיפוש מזדמן, לכן אלו יופיעו רק כאשר המשתמש יבצע חיפוש יזום לאפליקציות – בחלקו העליון של הדף בצמוד לתוצאות החיפוש עצמן כך שלא יפריע לחווית הגלישה עצמה.
המהלך לא מפתיע במיוחד, שכן אודותיו פורסם מספר חודשים קודם לכן וכבר הופיע בגרסת הבטא הקודמת. הפרסומות לא יופיעו במתכון של מכרז על מילות מפתח כפי שנוהגת גוגל, אלא בהתאם לחיפוש ואופי השימוש של המשתמש. כמובן, כי ככל שהסכום ההשקעה יהיה גדול יותר – כך האפליקציה תופיע במספר הזדמנויות גדול יותר. חשוב לציין כי המפתח ישלם אך ורק כאשר המשתמש הוריד את האפליקציה שלו כתוצאה מהפרסומת, ובנוסף אפל תעניק סכום של 100 דולר כהשקעה ראשונית.
בעזרת המהלך, מקווה אפל לעודד מפתחים קטנים כדי להגיע לקהל נוסף ולקבל הכרה גדולה יותר.