מצבו של שוק השעונים החכמים לא בדיוק מזהיר. חברת המחקר IDC פרסמה דו"ח חדש שמסכם את מכירות השעונים לרבעון השלישי של 2016, ולפיו חלה ירידה של 51.6% במכירות במונחים של שנה לשנה, כאשר נמכרו רק 2.7 מיליון שעונים ברחבי העולם. את הירידה הקשה ספגה אפל (Apple) כאשר השעון החכם שלה, Apple Watch, מכר רק 1.1 מיליון יחידות – 71.6% פחות מאשר הרבעון הדומה בשנה שעברה. נתח השוק שלה הדרדר עקב כך מ-70.2% ל-41.3%.

יחד עם זאת, Apple Watch עדיין ניצב בראש רשימת השעונים הפופולריים ביותר, בין היתר הודות לדור השני של השעון, Apple Watch Series 2, אשר יצא לשוק בשבועיים האחרונים של הרבעון וכבר הספיק לקטוף חלק נאה מהמכירות, שצפויות לראות עליה ברבעון הבא. לפי הסטטיסטיקה רוב ההזמנות המוקדמות בוצעו על ידי משתמשים שברשותם היה את הדור הקודם של השעון, ורובם צעירים בשנות ה-20 לחייהם. כמו כן, לפי הדו"חות, נשים היוו 26% מהמזמינים המוקדמים, כאשר רוב המשתמשים המוקדמים בחרו בגרסת ה-42 מילימטר (66% מההזמנות) לעומת גרסת ה-38 מילימטר הקטנה יותר.

מבחינת אחוז, הירידה הגדולה ביותר הייתה של לנובו (Lenovo) שאיבדה 73.3% מהמכירות לעומת שנה שעברה, אך מבחינת כמות זה כנראה קצת פחות כואב ממה שקרה לאפל: היא ירדה מ-300 אלף יחידות לכ-100 אלף יחידות בלבד. גם פבל (Pebble) התרסקה כשאיבדה 54.1% מהמכירות שלה.

סמסונג (Samsung) מכרה אותה כמות, 400 אלף יחידות, אבל בגלל הנפילות הגדולות מסביב גדל נתח השוק שלה מ-6.4% ל-14.4%, וזה אולי מצביע יותר מכל על מצבו של שוק השעונים החכמים. מי שדווקא זכתה לצמיחה נאה היא גרמין (Garmin) שקפצה מ-100 ל-600 אלף יחידות ברבעון השלישי של 2016 בהשוואה לרבעון השלישי של 2015. היא כעת ממוקמת במקום השני עם 20.5% נתח שוק.

השתתף בכתיבה: אופיר ארצי