במקביל להשקת האייפון 5 כאן בארצנו, האייפון 5 הושק גם בעוד מספר רחב וגדול של מדינות, ביניהם המדינה הגדולה ביותר בעולם מבחינת אוכלוסיה: סין.

אם לאפל בארה"ב ובאירופה היא מצליחה לתפוס נתח שוק גדול יחסית, בסין העסקים הולכים לה קצת קשה יותר. אנדרואיד שולטת שם ביד רמה שם מכשירי האנדרואיד חולשים על כ-90 אחוז משוק הסמארטפונים, ובין היתר בגלל העובדה שהאייפון 5 לא נמכר ברשת הגדולה ביותר בסין, הלא היא China Mobile , שהיא גם במקרה מפעילת הסלולר עם הכי הרבה לקוחות בכל העולם (703 מיליון נכון לחודש שעב). האייפון 5 כן תומך בתדר ה-TD-SCDMA של China Mobile, אך עדיין אין הסכם בין אפל ל-China Mobile עצמה ולכן האייפון 5 לא נמכר שם באופן רשמי. מפעילות הסלולר אחרות בסין, China Unicom (החלה למכור את האייפון ב-2009) ו-China Telecom Corp (החלה למכור את האייפון ב-2012, השלישית בגודלה בסין) כן מוכרות את האייפון, אך השניה מביניהם החלה למכור את האייפון רק השנה.

לאחר ההשקה של האייפון 5 בסופ"ש האחרון בשתי רשתות הסלולר ובחנויות של אפל ברחבי סין (שאחת נוספת תפתח בקרוב בהונג-קונג), אפל הצליחה למכור 2 מיליון מכשירים ב-72 שעות הראשונות למכירה. לשם השוואה, בהשקת האייפון 5, הצליחה אפל למכור 5 מיליון יחידות ב-72 שעות ב-9 מדינות שונות. כמו שאפל אומרת, השוק הסיני הוא "שוק חשוב בשבילה" שכן אם למעשה מסתכלים על זה, זהו בעצם השוק היחיד שהיא עדיין לא הצליחה להשאיר בו חותם מלא. כמו כן, כדי להגביר את הקלות שבה אפל יכולה להשתלב בסין, הם הוסיפו תמיכה לסירי בכל ניבי השפה הסינית האפשריות, כמו כן שגם המקלדת והמילון ב-iOS כעת תומכים בכל ניבי השפה בצורה מלאה. (מקור)

תמונה: marco bono cc flickr

>> הביקורת המלאה לאייפון 5
>> האייפון 5 בישראל, כל המחירים
שתף:
-פרסומת-
כתב ומסקר ב-TGSpot ממאי 2010. חובב בעיקר את מוצרי אפל, ומתעסק בעיקר בה ובנושאים שמסביבה. בעל ניסיון רב באתר ובתחום הסלולר. מוטו בחיים: "Never give up on such a wonderful life".