אפל (Apple) פותחת בתכנית תיקונים לבעלי iPhone 6 Plus (אייפון 6 פלוס) בעקבות מספר תלונות של משתמשים רבים בחודשים האחרונים המתלוננים כי מסך המכשיר שלהם הושבת באופן חלקי ואינו מגיב למגע. זאת, כפי הנראה, בעקבות התביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה האמריקאית.

בהודעה לתקשורת שפרסמה אפל בדף הבית שלה, הודיעה כי משתמשי האייפון 6 פלוס שסובלים מהבעיה שהועלתה ברשת לפני מספר שבועות קרי, מלבנים אפורים שמופיעים בחלקו העליו של המסך וכן אי תגובה למגע בחלקים נרחבים של המסך – מוזמנים לתקנו בתכנית מיוחדת בעלות של 149 דולרים בכל אחת מחנויות Apple Store הרשמיות ברחבי העולם וביתר היבואניות והמפיצות הרשמיות. כמו כן, משתמשים שכבר תיקנו את האייפון שלהם במעבדות פרטיות יקבלו החזר כספי בגובה של 149 דולרים גם הם. עם זאת, מדגישה החברה כי התכנית תקפה אך ורק למשתמשים שהמסך שלהם אינו סובל מסדקים או שברים.

לדברי אפל, בעיית המסך ב-iPhone 6 Plus נובעת בעיקר מנפילה של המכשיר מספר פעמים על משטח קשה – מה שגורם להתנתקות משטח המגע המרכזי ובעקבותיו לאי תגובה של המסך. כמו כן היא מסבירה, כי סביר שמכשירים שאינם נפלו לא יסבלו מהבעיה המדוברת.

מספר ימים לאחר שהועלתה הטענה המדוברת, צוות מ-iFixit אישר כי אכן מדובר בבעיה שניתן לתקנה על-ידי החלפת רכיב המגע, ולטענת האתר אפל מתחמקת מאחריות. יחד עם זאת, מספר מעבדות אחרות שבדקו את אופי התקלה קבעו כי ניתן להבין מדוע אפל מתעקשת שלא לתקן את התקלה במסגרת שנת אחריות היצרן – שכן זו נובעת מחוסר זהירות מצד המשתמש עצמו.

זו לא התקלה הראשונה של iPhone 6 Plus, שכן בתחילת דרכו לפני כשנתיים דווח על פרשת בנדגייט המפורסמת, השם שניתן לתופעה בה המכשירים הללו היו רגישים במיוחד לכיפוף והתעקמות.