בהמשך לידיעות על כוונתה של פייסבוק (Facebook) להתמקד יותר ויותר בהפקת סדרות ותכני וידאו מקוריים, עולים דיווחים כי גם אפל (Apple) שמה צעדיה בכיוון: האתר של Wall Street Journal כותב כי החברה הקציבה לאחרונה לא פחות ממיליארד דולר כדי ‘לרכוש ולהפיק’ תוכן מקורי במהלך השנה הקרובה.
לפי הדיווח, אפל תשיק במהלך השנה הקרובה כ-10 סדרות חדשות, ולצורך כך תשקיע כחצי מהסכום שאותו משקיעה רשת הטלוויזיה HBO בפיתוח סדרות משלה. זה לא מאוד מפתיע בהתחשב בכך שסגן נשיא חטיבת הפיתוח של אפל, אדי קיו, הביע בעבר שאיפות שאפל תציע סדרות שיתחרו ב-‘משחקי הכס’.
אפל, יש לציין, כבר מציעה ללקוחותיה שתי סדרות מקוריות – Planet of the Apps – תחרות ריאליטי לפיתוח אפליקציות, ו-Carpool Karaoke – תוכנית המבוססת על הקטעים הידועים מתוכנית הלילה בו מארח ג’יימס קורדן זמרים בזמן נסיעה וזכתה גם לחיקוי ישראלי חיוור. שתי הסדרות זמינות לרק למנויי שירות אפל מיוזיק, בעוד גל התוכניות החדש צפוי להתמקד בפלטפורמת וידאו חדשה ואיכותית יותר, שאולי אפילו תשלב חבילת ערוצים.
כמו כן, לפי הדיווח, צמד מפיקים בכירים מחברת סוני (Sony) ששכרה אפל בתחילת השנה לקחו את המושכות מאנשי אפל מיוזיק, וכבר עורכים פגישות באולפנים בהוליווד כדי לפתח סדרות מקוריות.