ימים סיניים קשים לחברות הכי גדולות בשוק הטלפונים, לפחות בקנה המידה הגלובלי. אפל (Apple), לפי הדו”ח של חברת מחקרי השוק קאנליס (Canalys) נחתה למקום החמישי במכירות מכשירים בסין בשנת 2016. סמסונג (Samsung) כבר לא בחמישייה בכלל. אפשר לומר שלפחות בסין, שבע הוא לא מספר המזל עבור החברות הללו.
אפל, שהייתה שלישית ב-2015 בשוק בו מוכרים הכי הרבה טלפונים בעולם, מכרה ב-2016 כ-43.8 מליון יחידות ומדובר בנפילה של 18.2% לעומת השנה שעברה. במפתיע גם שאומי (Xiaomi) סבלה מירידה לא קטנה במכירות בשוק הזה, והיא מכרה קצת יותר מאפל עם כ-51.4 מליון יחידות, אבל במקרה שלה מדובר בנפילה של כ-21% במונחים של שנה לשנה, מה שהוביל לצמצום נתח השוק שלה מ-15.2% ל-10.7%. היא גם נפלה מהמקום הראשון במכירות בשנה שעברה למקום הרביעי.
ומהמפסידות הגדולות בשוק הסיני, למנצחות, כמו כל דו”ח אחר, גם הדו”ח של קאנליס לגבי המכירות בסין מציג את וואווי (Huawei), אופו (Oppo) ו-וויוו (Vivo) כמנצחות הגדולות. וואווי טיפסה למקום הראשון ב-2016 מהמקום השני ב-2015 עם מכירות של 76.2 מליון יחידות, 3 מליון יחידות בלבד יותר מאופו, כשוויוו במקום השלישי עם מכירות של 63.2 מליון יחידות. במקרה של אופו ו-וויוו הזינוקים מרשימים יותר, כי הם יחסית נמוכים בעשירייה הראשונה בשנה שעברה.
לפי הדו”ח של קאנליס, הרבעון הרביעי של 2016 היה רבעון השיא של כל הזמנים מבחינת משלוחי טלפונים בסין, והם הסתכמו ב-131.6 מליון יחידות שהם כשליש מסך המכשירים שנמכרו בעולם כולו באותו רבעון. בסך הכל נמכרו בסין ב-2016 כ-476 מליון מכשירים שהם צמיחה מרשימה מאוד של 11.4% משנה שעברה.
הלקחות הסיניים לא טיפשים ולא פרייאים למה לקנות מכשיר יקר של חברה זרה שיש הרבה מכשרים סיניים מספיק טובים והממשלה לא חוסמת או מגבילה חלק מהתכנות וגם ולא יקרים רוב הסינים רחורים מלהיןת בעלי יחולת לקנות מותגים יקרים לסיניים יש חיבת יתר לכל דבר סיני גם עם הוא לא משהו