שוק הטאבלטים צמח בשנה האחרונה, ואת רוב הגדילה ניתן לזקוף למערכת האנדרואיד, כך נחשף בנתונים של חברת גרטר המקיף את שנת 2013. עוד עולה כי נתח השוק של מערכת ההפעלה מבית גוגל הגיע בסיכומה השנה ל-61.9% מכלל הטאבלטים לעומת 36% בלבד למחשבי ה-iPad של אפל משלל הגרסאות השונות. למעשה, ההבדל הניכר הוא בצמיחה שרשמה אנדרואיד (16%) לעומת הירידה של iOS (צנחה ב-17%). מיקרוסופט אמנם הצליחה להכפיל את כמות המכשירים, אבל היא ממשיכה לדשדש ועמדה בתום השנה על 2.1% בלבד.

שוק הטאבלטים כולו צמח בין 2012 ל-2013 ב-68%, מ-116.3 מיליון יחידות ל-195.4 מיליון ובשנה שעברה נרשמה עלייה ניכרת במכירות של הטאבלטים המבוססים על כל אחת ממערכות ההפעלה. כךמכירות של טאבלטי ה-iOS עלו בתשעה מיליון יחידות, אולם אנדרואיד רשמה זינוק של 127%, מ-53.3 מיליון ל-121 מיליון טאבלטים.

ובכל זאת, אפל עדיין ממשיכה להוביל בתחום זאת למרות הירידה בנתח השוק של iOS. גם סמסונג באופן משמעותי את נתח השוק שלה וחולשת על 19.1% ממנו לעומת 7.4% בלבד ב-2012. הגידול במכירות של החברה עמד בשנה החולפת על 334%. אסוס שמרה על מקומה השלישי בשוק עם נתח של 5.6%, כמו ב-2012, אולם מספר היחידות שמכרה עלה מ-6.2 מיליון ל-11 מיליון. אמזון איבדה 1.8% וירדה ל-4.8% עם 9.4 מיליון יחידות ולנובו סוגרת את החמישייה הראשונה, לאחר שהנתח שלה עמד על 3.3% (בהשוואה ל-.9%) ומכירותיה האמירו ב-198% ל-6.5 מיליון יחידות.

 בשנה הנוכחית הצפי כי העלייה תימשך במכירות הטאבלטים והמחשבים ההיברידים.