אם למישהו עוד היה ספק מה הכיוון של שוק הטאבלטים, בא דו"ח המכירות של הרבעון הראשון של שנת 2013 והציג את התמונה כמות שהיא: עלייה של 177% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2012, ממכירות של 18.7 מליון יחידות לכמות של 40.6 מליון יחידות. כך עולה מדיווח של חברת ניתוחי השוק Strategy Analytics.

לפי הדו"ח, שבחן את מכירות הטאבלטים של החברות הממותגות, אפל (Apple), עם מוצרי ה-iPad שלה, ממשיכה להוביל את השוק הזה עם 19.5 מליון יחידות שנמכרו או 48.2%. הטאבלטים שמבוססים על אנדרואיד (Android) תפסו 43.4% מהשוק, עם 17.9 מליון יחידות, וזאת לעומת 34.2% ברבעון המקביל ב-2012.

אבל שימו לב למשפט הבא שכתב פיטר קינג, האחראי לתחום הטאבלטים ב-Strategy Analytics: "כשמוסיפים לתערובת את הטאבלטים ה-'לבנים', נתח השוק של האנדרואיד מסך מכירות הטאבלטים עולה באופן משמעותי ל-52%, ו-iOS יורד ל-41%, מכיוון שהרוב המוחלט של הטאלבטים ה-'לבנים' הם דגמי אנדרואיד זולים שמכוונים לשווקים שונים מאלה של החברות הממותגות".

המסקנה? הכמות בסופו של דבר מנצחת. יש עשרות חברות מותג שמתככנות, בונות ומשווקות, גם אם לא לגמרי מייצרות, טאבלטים שמבוססים על אנדרואיד. גם אם לא לוקחים בחשבון את פתרונות  'הקופסה הלבנה', החשיפה של השוק למערכת ההפעלה של גוגל (Google) הולכת וגדלה עקב כך, ובהתאם, גם המכירות. מדובר רק בשאלה של זמן.

והיכן חלונות? עם 3 מליון יחידות שהן 7.4% מהשוק. מדובר במכירות של הטאבלטים מבוססי חלונות 8 משני הסוגים, RT ו-Pro, כולל המכירות של טאבלטי ה-Surface של מיקרוסופט (Microsoft) בעצמה.

פורסם לראשונה באתר THspot

שתף:
-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.