המודל העסקי של שימוש חינמי בתוכנה או באפליקציה, תמורת היחשפותו של המשתמש לפרסומות ומודעות הוא בהחלט לא חדש, אבל חברת אמזון (Amazon) לוקחת אותו צעד אחד קדימה. בדומה לדילים שהציעה עם מכשירי הקינדל (Kindel) שלה, מציעה כעת אמזון רכישה של טלפונים בהם מוטמעים פרסומת בתמורה למחיר מוזל.
מדובר בפרסומות והצעות לרכישת מוצרים המופיעות בעיקר במסך הנעילה של הטלפון, ולא באמת פוגמות באופן רציני בחווית השימוש במכשיר. יחד עם זאת, אמזון הצהירה שחלק מהמכשירים יגיעו עם אפליקציות מובנות מראש, מה שאומר שאולי המכשיר יוצף באפליקציות לא שימושיות על חשבון האחסון הפנימי.
באשר למכשירים שיוצעו, כרגע מדובר בעיקר על שני טלפונים פופולריים בגבולות ארצות הברית בלבד – BLU R1 HD ו-Moto G4. אמזון מקצצת 50 דולר מהמחיר של שניהם, מה שמוריד את מחירו של BLU ל-50 דולר בלבד ואת מחירו של המוטו ל-150 דולר (או 180 לגרסת 32 ג’יגה-בייט). חוץ מזה עורכת אמזון מבצע השקה מיוחד ומקצצת עוד 25 דולר ממחירו של המוטו, כך שניתן להשיג אותו ב-125 דולר בלבד. בקרוב יצטרפו מכשירים נוספים לרשימה.
כך או כך, סביר כי חלק מהמשתמשים ימצאו את הדרך לפרוץ את המכשיר (Root) כדי להיפטר מכל הפרסומות.
בסין מוכרים מכשיר חכם ב4 דולר שאין בו פרסומות. והוא מספיק טוב בכללי
ממש לא
לא נראה לי שאפילו צריך רוט
קנייה reflash תהנה…