מודה בכישלון: מספר חודשים לאחר השקתו של הסמארטפון הראשון של אמזון (Amazon), מכשיר ה-Fire Phone, שזכה ללא מעט ביקורות שליליות ובעקבות כך נחלה הפסדים כספיים רבים, מודה החברה לראשונה בכשלונו הצרוב של המכשיר.

"האשמה היא כולה שלנו, לא הערכנו נכון את השוק", במילים האלו תיאר דיויד לימפ (David Limp), סמנכ"ל חטיבת המכשירים בענקית הקמעונאות הגדולה בעולם. "אף פעם לא מאוחר מדי להגיד שפישלנו", ממשיך להסביר דיויד, שלא מתקשה להסתיר את אכזבתו מכשלונו של המכשיר. "השוק צמא למכשיר פרימיום בעלות נמוכה, ולצערנו לא השכלנו לעשות זאת" לאחרונה, בעקבות חוסר היענות של הצרכנים למכשיר החדש, יזמה החברה מהלך בו מעורבות גם חברות הסלולר בארה"ב – מהלך שגם לא תרם במיוחד להצלחתו של המכשיר, שנמכר כיום בתג שמחיר של דולר בודד לחודש בהצטרפות לחוזה לשנתיים באחד מרשתות הסלולר במדינה.

על אף הפסדי המכירות והמבוכה הרבה, מבטיח דיויד כי אמזון תמשיך להשקיע במכשיר בעיקר עבור אלו שבחרו בו כמכשיר הראשי שלהם: "למרות הכל, אנו נמשיך להשקיע את זמננו בעדכונים למכשיר לטובת כל רוכשיו", סיכם דיויד. כך או כך, סביר להניח כי אמזון אינה אמרה את המילה האחרונה בתחום: "אנו מצפים לחזור לשוק בקרוב, ולשחזר את הצלחתו של טאבלט ה-Kindel"

מכשיר ה-Fire Phone שהושק לראשונה לפני מספר חודשים גרם לציפיות רבות טרם השקתו, בעיקר בעובדה כי מדובר למעשה במכשיר בעל מסך התלת מימד הראשון. המכשיר כולל ארבע מצלמות שתעקובנה אחר תנועותיו של המשתמש להצגת תכנים בתלת מימד על גבי המסך ובנוסף אפשרות לסריקת מוצרים שתוביל ישירות לרכישה בחנות הווירטואלית של החברה. על אף תכונותיו, מציע המכשיר מפרט נמוך יחסית הכולל ערכת השבבים Snapdragon מרובע הליבה בתדר של 2.2 ג'יגה הרץ ומציע מסך בגודל 4.7 אינץ' ברזולוציית 720p.

 

 

שתף:
-פרסומת-
כתב טכנולוגי ותיק, הדרומי שבחבורה (תלוי מאיזה כיוון), עובד ביום וחיית טכנולוגיה בלילה. את חיבתו לחברת אפל קשה לתמצת בכמה מילים, עם זאת, אם נגיד שהוא מחזיק בביתו 'אפל סטור' מקומי - לא נשקר.
  • ספי

    המכשיר הוצא למכירה רק עי AT&T וזו כבר היתה טעות. המחיר לא היה אטרקיבי וזה היה כישלון ידוע מראש מרגע ההכרזה של המכשיר. היום בשוק שטימובייל מציעה שירותים ללא חוזה מחייב עם מימון מכשירים באמזון פשוט לא קראו את השוק. גם אפל הלכו בהתחלה עם מפעיל אחד אבל אלו היו זמנים אחרים ואמזון איננה אפל. חבל שהם פיספסו את הממומנטום כי הציפיה וההתרגשות מן הפיירפון היה גדולה וכמוהה האכזבה עם כאלה תנאי כניסה.

  • amazon smartphones

    דווקא אהבתי את המכשיר ,זה פשוט החברה (אמאזון) או המותג Fire .
    היה צריך לדעתי מיתוג אחר -כל אחד היה בוחר אייפון 6 (אפל!)על פניו-זה נשמע
    יותר מוכר ויותר ממותג .אמאזון עדיין ידועה כאתר ולא יצרנית טכנולוגייה
    וזה פוגע במכירות .