אנחנו מתקינים את תוספי חסימת הפרסומות כדי לחסום פרסומות, אבל יש מי שחושב קצת שונה. Adblock Plus, התוסף הפופולרי לדפדפני האינטרנט החל למכור מודעות אשר יופיעו באתרי אינטרנט שונים במסגרת פרויקט “מודעות מתקבלות” (Acceptable Ads).
החברה העומדת מאחורי התוסף Adblock Plus החלה עוד בשנה שעברה תוכנית בשם Acceptable Ads Platform בה היא מאפשרת לאתרי אינטרנט להמשיך ולהציג מודעות פרסומות באתרי אינטרנט, זאת במידה והם עומדים בתנאי התוכנית. כלומר, כל מודעה שמופיעה באתר אינטרנט מסוים תיבחן אוטומטית לפי כללים ספציפיים שקבע התוסף (שקשורים לגודל המודעה והתוויות שלה), ואם תעמוד בהם היא תוכנס ישירות ל”רשימה הלבנה” ותוצג למשתמש. Adblock, אגב, כבר פועלת ככה עם מודעות של גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft).
בצורה כזו מפתחי דפי אינטרנט יוכלו לבנות מודעות שמתאימות להנחיות החדשות, לעיתים במקביל למודעות ה”רגילות” שלהם, ואלה לא ייחסמו ויוצגו למשתמשי Adblock Plus ולהגיע למיליוני משתמשים “חדשים” שלא היו רואים את המודעות הללו בעבר. ב-Adblock מבהירים כי למשתמשים עדיין תהיה אופציה לחסום את כל המודעות כולן, אבל זו ככל הנראה תהיה אופציה שיהיה צורך לבחור בה במיוחד, שכן בברירת המחדל יוצגו המודעות המתקבלות.
בשורה התחתונה, מדובר בניסיון של Adblock Plus להרוויח כסף בעצמה ממפרסמים, שכמובן ישלמו לה כדי לאפשר את המודעות שלהם. זה פתרון מעניין לבעיה שנתקלים בה מפרסמים בעקבות עליית הפופולריות של חוסמי מודעות (כרבע ממשתמשי האינטרנט בארה”ב משתמשים בחוסם פרסומות כלשהוא), אבל לא בטוח שיש מישהו אחר שבאמת מרוויח ממנו.
https://youtu.be/hhb7NM9MGQA
אפשר לבטל את זה. בהתקנה של adblock plus יפתח דף. רדו למטה ויש שם הגדרות
המטרה היא לגרם לאנשים להרוויח מפרסומות – אבל פרסומות מסוג כזה שלא חוסמות את תוכן האתר,
בלי מודעות קופצות, בלי מודעות ש’זזות’, בלי מודעות לחיצות, בלי מודעות מציקות.
אלא מודעה קטנה שלא מפריעה. עדיף פרסומות כאלה מאשר פרסומות מציקות.
ככה גם הגולש לא מתעצבן מהפרסומות ובעל האתר יכול להרוויח.