תוסף חוסם הפרסומות Adblock הפופולרי עם 40 מיליון משתמשים בעולם מקבל תפנית בלתי צפויה: יוצר האפליקציה הודיע רשמית כי מכר את המוצר שלו לקונה בלתי ידוע, שמעדיף להישאר בשלב הזה אנונימי. מלבד זאת, ועוד לפני מכירת התוסף, הרוכש החליט לאפשר פיצ'ר חדש שישנה את סינון חסימת המודעות, ויעביר את מה שהוא מכנה "Acceptable Ads". כך בשבוע האחרון רבים ממשתמשי התוסף קיבלו הודעה כי נוספה האפשרות החדשה, וכי מי שמעוניין יכול לבטלה דרך הגדרות התוסף.

עד כה חסמה Adblock את רוב הפרסומות הקופצות (פופ-אפ) והמודעות, ולמעשה מימנה את עצמה באמצעות תרומות או תשלומים ישירים ממי שרכש את האפליקציה, זה לכאורה באופן רשמי. כעת היא תאפשר "רשימה לבנה" של חברות ואתרים אשר פרסומותיהם יוצגו כרגיל, ובתמורה לכך שהן ישלמו לה. יחד עם זאת, רשימת הקריטריונים שלפיה יסוננו החברות תישאר לא ידועה למשתמשים, כך שרבים מהם כבר זועמים על כך שהחברה למעשה מציעה שירות חלקי, ועושה כסף על גבם בצורה לא הוגנת.

חלק מהגולשים תוהים האם השימוש בתוסף הופך בצורה כזו ללא אפקטיבי שכן הוא יכול לאפשר פרסומות של גוגל ולחסום אחרות, בעוד אחרים מתלוננים שהעובדה שאף אחד לא יודע מי הבעלים הרשמיים שלה היא בעייתית בלשון המעטה. יש אף כאלו שטוענים כי מדובר בתאוריית קונספירציה, וכי למעשה הרכישה בוצעה על ידי סוכנות ה-NSA של הממשל האמריקאי, או אחת מחברות הפרסום באינטרנט שמעוניינת לשמור על לקוחותיה.

 

שתף:
-פרסומת-
מאמין שכל מי שרוצה לדעת עליו משהו כבר גיגל אותו מזמן, זו בכל זאת המאה ה-21. הוא לא הרופא ולא קשור לשלמה.