מחקר חדש של מעבדת קספרסקי ו-B2B בקרב יותר מ-5,500 משתתפים חושף כי 33% מהארגונים המספקים שירותים פיננסים אינם מציעים ללקוחות ערוץ מאובטח עבור כל התשלומים המקוונים שלהם. זאת, על אף העובדה ש- 62% אחוז מהארגונים הבחינו בעליה ניכרת בהיקף הלקוחות המבצעים פעולות פיננסיות ברשת ו- 50% מאמינים כי הונאות מקוונות נמצאות בצמיחה.

הסקר מצא כי בנקים וחברות תשלומים רבים מתקשים להגן על עצמם ועל הלקוחות שלהם בצורה מלאה מפני הונאות פיננסיות. זאת בעוד לקוחות משתמשים בטווח הולך ומתרחב של מכשירים כדי לנהל מספר גדול יותר של פעולות פיננסיות ברשת.

שני שלישים (65%) אמרו כי לקוחות מגבירים את השימוש במכשירים שונים כדי לבצע תשלומים מקוונים, ועדיין רק 53% הטמיעו אימות בשתי רמות (two-factor) ורק 50% הפעילו פתרון ייעודי, בזמן אמת, נגד הונאות. הבעיה מתחדדת אל מול העובדה כי 22% מאמינים כי זו הדרך היעילה ביותר שקיימת להגנה. פחות מחצי (42%) הרחיבו הפעלה של פתרון שכזה אל מכשירי הלקוחות, ורק 67% הטמיעו קישור מאובטח עבור כל התשלומים המקוונים.

באופן לא מפתיע, 48% מסכימים כי הם ממזערים סיכון במקום להסירו לגמרי. 29% אומרים כי זול יותר להתמודד עם אירועי הונאה פיננסית ברשת כאשר הם מתרחשים מאשר לנסות ולמנוע את התרחשותם.

"המחקר מראה כי בנקים ושירותי תשלומים מתקשים בניהול הונאות פיננסיות בעולם מקושר ורב ערוצים. 38% מהארגונים שדיברנו איתם מודים כי קשה יותר להבדיל האם פעולה היא אמיתית או הונאה, כשאחד מתוך שלושה מסתפקים בגישה של 'נתמודד עם זה כשזה יתרחש'. אם לוקחים בחשבון כי המחקר שלנו חשף 22.9 מיליון מתקפות פיננסיות זדוניות במהלך 2014, אשר הופנו אל עבר 2.7 מיליון לקוחות ברחבי העולם, ברור כי התמודדות עם כל אירוע באופן נפרד אינה אפשרות מתקבלת על הדעת בטווח הארוך. לקוחות זכאים לטוב מכך וכך גם הארגונים הפיננסים", אמר רוס הוגן, ראש פיתוח פעילות SafeMoney בחטיבת מניעת הונאות, מעבדת קספרסקי.

*הודעה לעיתונות

התמונה באדיבות Shutterstock

שתף:
-פרסומת-
מדור ההודעות לעיתונות של האתר נותן במה לחדשות ולהכרזות המתרחשות בשוק הישראלי. זהו שירות לציבור קוראי האתר והכתבות פורסמו כלשונן וככתבן. אין האתר אחראי על תוכן הכתבה והוא אינו קשור או מושפע מכך.