סנאפצ’ט (Snapchat), יישום הצילום/שידור וידאו-חי/רשת חברתית זכה בשנים האחרונות לקצב הצמיחה הגבוה ביותר ביחס לרשתות חברתיות מתחרות וזמן הצפיה בסרטוני וידאו מתקרב לזה של פייסבוק לכן הדיווח אשר מגיע מהוול סטרייט ג’ורנל שגורס כי בפייסבוק עובדים על יישום צילום מתחרה לסנאפצ’אט – אינו מפתיע.
על-פי הדיווח, צוות של פייסבוק הממוקם בלונדון עובד על אב-טיפוס ליישום מצלמה עצמאי “במטרה לעודד את 1.6 מליארד המשתמשים ליצור ולשתף תוכן חדש כמו תמונות וסרטונים”. אך למרות שמדובר ביישום מצלמה יש לו לא מעט קווי דמיון ויכולות דמויות סנאפצ’ט כמו: שליחה של תמונות או סרטוני וידאו אשר מופעים אצל מקבל ההודעה למשך זמן מוגבל. כמו-כן יישום המצלמה יאפשר, באמצעות פלטפורמת פייסבוק לייב (Facebook Live), לשדר וידאו-חי (Live Stream) בזרם העדכונים של פייסבוק ולשתף אותו עם החברים והעוקבים.
בניגוד ליישום הראשי של החברה ואפליקציית אינסטגרם (Instagram), הרשת החברתית לשיתוף תמונות אשר נרכשה על-ידי פייסבוק ב-2012, כשאלו מופעלים מוצג תחילה זרם עדכונים האחרון. לעומתם כאשר מופעל יישום הצילום האמור, הוא מציג מיד את מצב הצילום ו/או שידור הוידאו וכרגע לא ברור האם החברה גם תכניס את מצב של החלפת פרצופים, שכל-כך נפוץ בסנאפצ’ט שכן לחברה יש יכולת טכנית שכזו בנמצא לאור רכישת הישום MSQRD.
זוהי לא הפעם הראשונה שבפייסבוק מנסים להתחרות בסנאפצ’ט וב-2014 הושק יישום ה-Slingshot המאפשר לשלוח הודעות ותמונות שנמחקות תוך 24 שעות. היישום לא נחל הצלחה והתמיכה בו הופסקה. כאמור יישום המלצמה של פייסבוק נבחן באופן פנימי ולא מדובר במוצר מוגמר, אך אם תשומת הלב שמקבל תחום הוידאו והוידאו-חי ברשת החברתית, לא מן הנמנע שנראה את יישום המצלמה של פייסבוק בחנויות היישומים.